Hlavní obsah

Sportovec s nadváhou. Mini Clubman JCW All4 v testu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Základní Mini Clubman dostanete se stokoňovým motorem, vrcholné provedení ale nabídne o dalších 131 k více. Jde o verzi s tradičním označením John Cooper Works, kterou v případě ne úplně malého clubmanu dostanete výhradně s pohonem všech čtyř kol.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Mini Clubman JCW ALL4

Článek

Mini Countryman letos do naší redakční garáže zavítal už podruhé. Už první testované provedení s výkonem 192 k a pohonem všech kol nám přišlo adekvátně  dynamické, s výtečným podvozkem a skvělou image. Naopak jsme kritizovali vysokou pořizovací cenu, která bez problémů překročí milión korun a menší praktičnost. [celá zpráva]

To samé platí i pro sportovní verzi JCW. Ta předvádí větší divadlo, má nejenom výkonnější motor, ale i akusticky zajímavější výfuk, který na počkání prská a střílí. K tomu si připočtěte červené detaily na karoserii, červené třmeny brzd a výtečný podvozek, který je proti standardním provedením o něco tužší.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Mini Clubman JCW ALL4

Standardně dostanete pohon všech kol, kombinaci s poháněnou přední nápravou a samosvorným diferenciálem už nikoliv. Auto, které vidíte na fotografiích mělo obří devatenáctipalcová kola, což komfort tužšího podvozku dále snižovalo. Mini Clubman JCW All4 je ovšem krásně ovladatelný, výtečná je rovněž kontrola pohybů karoserie. Stabilizace je plně vypínatelná, řízení je tužší kolem středové polohy, ale jinak příjemné.

Zrychlení 0-239 kmhVideo: Novinky

Vysoká hmotnost

Nepraktické je také malé čelní sklo, takže na semaforech pořádně neuvidíte na barvy. Interiér je celkově originální, zamrzely nás extrémně tuhé výplně v předních hlavových opěrkách a dále „rozehřívací” drátky v předním skle.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Mini Clubman JCW ALL4

Velký problém u tohoto 4253 mm dlouhého a 1800 mm širokého auta máme s hmotností. Testované provedení s osmistupňovou automatickou převodovkou (šestistupňová přímo řazená převodovka je lepší volbou) váží 1565 kilogramů. A to je opravdu hodně, vždyť obdobně výkonná a o dost větší Octavia RS má bezpečně pod 1,5 tuny.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Mini Clubman JCW ALL4

Dvoulitrový čtyřválec s dvoukomorovým turbodmychadem typu Twin-Scroll je rychlý, ochotně - bez výraznější výkonové špičky - se vytáčí do 6200 otáček. Celkově ale tato verze není natolik dynamická, aby dokázala držet krok s Fordem Focusem RS nebo Golfem R od Volkswagenu. Osmistupňová převodovka účinně snižuje otáčky ve vyšších rychlostech (90 km/h–1500 otáček a ještě při 180 km/h točí motor pouhé tři tisíce), ale nedovede vás vtáhnout do děje.

Podobně rychlý jako Octavia RS

Zrychlení 0-200 km/h za 26 sekund má JCQ i RS mimochodem velice podobné a při zkoušce nejvyšší rychlosti se na testovací dráze oba stroje rozjely na prakticky shodnou rychlost 235 km/h. Ale otylejší Mini (jak paradoxní vzhledem k jeho jménu!) není ve verzi JCW v přímém porovnání tak obratné, notabene když pohon všech kol All4 nepreferuje zadní nápravu.

Recenzované provedení je tak velmi rychlou, ovšem nikoliv ryze sportovní verzí, protože tyto zážitky z mnoha výše uvedených důvodů nepřináší. Od toho má Mini fantastickou základní třídveřovou verzi JCW a popravdě smysl sportovního derivátu v Mini Clubmanu moc nechápeme, notabene za cenu bezmála 950 tisíc korun. Vždyť za tu samou cenu pořídíte podstatně výkonnější sportovní hatchbacky - třeba Ford Focus RS a jen těsně pod milión VW Golf R.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Mini Clubman JCW ALL4

Mini Clubman JCW All4
Motor:1998 ccm, zážehový čtyřválec, turbo
Max. výkon:170 kW/231 k při 5000–6000 ot./min
Max. točivý moment:350 Nm při 1450-4500 ot./min
0–100 km/h:6,3 s
Nejvyšší rychlost:238 km/h
Průměrná spotřeba:6,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1 565 kg
Poháněná náprava:obě
Cena základní verze:620 100 Kč (100 k)
Cena s testovanou motorizací:942 500 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám