Článek
V příštím roce Audi rozšíří své portfolio elektromobilů s přízviskem e-tron. Po průkopníkovi v podobě SUV střední třídy s prostým názvem e-tron dorazí mimo jiné i dvojice menších SUV Q4 e-tron. Ty již využijí koncernovou platformu pro elektromobily. Podobně jako třeba Volkswagen ID.3 či Škoda Enyaq.
Stylovější varianta Sportback, která se právě představuje ve formě předprodukčního konceptu, je o centimetr nižší než výchozí Q4 a rovněž ukazuje interiér rozdělený do dvou částí, ale na pohled blízký sériové produkci.
Ženeva 2019: Elektrické Q4 je hlavní hvězdou Audi
„Je to z devadesáti procent sériové auto - koncept jsme udělali trochu širší a nižší - a některé detaily nárazníku se změní,” uvedl pro britský Autocar designér Amar Vaya s tím, že například dotekové kliky dveří konceptu se do sériové výroby nejspíš nedostanou.
I techniku má Sportback stejnou jako umírněnější sourozenec. Koncepty jsou poháněny dvěma elektromotory o systémovém výkonu 225 kW, 306 koní. Každý pohání jednu nápravu, takže se jedná o vůz s pohonem všech kol.
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky
I díky tomu zabere v obou případech zrychlení z nuly na 100 km/h jen 6,3 sekundy. Maximální rychlost je omezených 180 km/h. Bateriový balíček má kapacitu 82 kWh. Podle přísnější metodiky WLTP poskytuje dojezd přes 450 kilometrů. Nabíjet lze výkonem až 125 kW. K dosažení 80 % kapacity by tak mělo stačit jen 30 minut.