Hlavní obsah

Porsche zkusí závodit s hybridní verzí 911 GT3

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche 911 GT3 patří mezi nejsportovnější zástupce slavné modelové řady 911. Německý výrobce nyní představil hybridní verzí, kterou hodlá počátkem března prezentovat na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Jedná se o vozidlo určené výhradně na závodní okruhy, naznačuje nicméně budoucnost motorů.

Článek

Každé z předních kol závodního Porsche 911 GT3 R Hybrid pohání elektromotor s výkonem 81,6 k (60 kW). Celek doplňuje čtyřlitrový plochý šestiválec typu boxer s největším výkonem 480 koní, jenž je umístěný v zádi a pohání kola zadní nápravy.

Novinkou je použití setrvačníku vyrábějícího elektřinu namísto konvenčních akumulátorů. Setrvačníkový generátor (elektromotor, jehož rotor se otočí až 40 000 krát za minutu) je umístěn vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů. Při brzdění se z obou elektromotorů stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník.

Po své premiéře na ženevském autosalonu bude 911 GT3 R Hybrid testováno ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Vrcholem tohoto testovacího programu bude závod 24 hodin na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který se koná 15. a 16. května 2010.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám