Hlavní obsah

Kvůli problémům s mýtným stojí na slovenských hranicích kolony kamiónů

Právo, Aleš Honus, Milan Vojtek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Kvůli problémům se zavedením nového systému výběru mýtného na Slovensku se na některých hraničních přechodech začínají tvořit dlouhé fronty. Před hraničním přechodem Mosty u Jablunkova ve směru na Slovensko už délka kolony nákladních aut přesahuje pět kilometrů.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Po dlouhém čekání si řidiči odnáší krabičky pro výpočet mýtného

Článek

Policie proto žádá řidiče, aby využili raději hraniční přechod Bílá - Bumbálka, kde je provoz zatím plynulý.

Provoz se zpomaluje především hlavně kvůli kamiónům, které nemají nainstalované čtecí zařízení.

„Firma, která zařízení na mýtné na Slovensku instaluje, není přímo na hranici. Proto musí řidiči kamiónů vozidlo v Mostech u Jablunkova zřejmě odstavit a přemístit se několik kilometrů do vnitrozemí. Odbavení jednoho vozidla trvá asi čtyřicet minut, takže je předpoklad, že kolona ještě naroste,“ řekl mluvčí severomoravské policie Stanislav Sobol.

Dodal, že průjezd osobních vozidel přes hranice je podle dostupných informací plynulý.

Problémy na dálnici D2

Podobné problémy mají řidiči nákladních automobilů na hlavní trase na Slovensko, na přechodu na dálnici D2. 

„Katastrofa. Jsem čtvrtý na řadě. Ten poslední, který odsud odešel, čekal na vyřízení všech papírů přes dvě hodiny. To znamená, že já odtud vypadnu tak za osm hodin,“ zlobil se český dopravce. Dlouhé čekání nebylo jediné, co vedlo k zlosti řidičů.

„V Rakousku po mě za tu krabičku chtěli sedm euro. Slováci si za ni vybrali zálohu sto euro. Tak si to vemte, že každý řidič nákladního auta věnuje Slovensku bezúročnou půjčku 2 500 korun na celou dobu, co zůstane v branži. To je super, ne? To se jim vyplatí,“ uvedl další řidič. Cena zařízení míru zlosti řidičů nákladních aut jen zvyšovala.

„Přijel jsem jen pro tu krabičku. Koupil jsem ji za sto euro a protože jsem přijel jen kvůli tomu osobním autem, musím si ještě navíc koupit slovenskou dálniční známku, abych se mohl jet někam otočit a vrátit domů,“ přidal se další dopravce.

Komplex hraničního přechodu je totiž až za hraničním mostem přes řeku Moravu a jako místo otočení pro návrat do ČR si řidič vybral dálniční křižovatku u města Kúty, tedy v místě, podléhajícím zpoplatnění.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám