Hlavní obsah

Schwarzenberg neumožnil podpis dohody o dálnici mezi Brnem a Vídní

PRAHA

Ministr zahraničí Karel Schwarzenberg znemožnil podpis mezivládní dohody mezi Českou republikou a Rakouskem o dálničním spojení Brna s Vídní. Dohodu měl podepsat s rakouským protějškem ministr dopravy Aleš Řebíček, Schwarzenberg mu však odmítl udělit plnou moc. Prý kvůli o formálním nedostatkům ze strany ministerstva dopravy.

Foto: Petr Hanuš, Právo

Ministr zahraničí Karel Schwarzenberg

Článek

Ministerstvo dopravy ještě ve čtvrtek s podpisem počítalo a zvalo novináře na tiskovou konferenci v rakouském městě Wilfersdorfu u Mistelbachu. V pátek ráno však byla akce bez udání důvodu zrušena. Podle Schwarzenbergovy mluvčí Zuzany Opletalové ministerstvo dopravy nesplnilo požadavky, které mu ukládá usnesení vlády a navíc nedodalo některé dokumenty. "Kdy to bude doplněno, není záležitostí ministra zahraničí," řekla Opletalová.

Ministerstvo dopravy ještě ve čtvrtek s podpisem počítalo a zvalo novináře na tiskovou konferenci v rakouském městě Wilfersdorfu u Mistelbachu. V pátek ráno však byla akce bez udání důvodu zrušena. Podle Schwarzenbergovy mluvčí Zuzany Opletalové ministerstvo dopravy nesplnilo požadavky, které mu ukládá usnesení vlády a navíc nedodalo některé dokumenty. "Kdy to bude doplněno, není záležitostí ministra zahraničí," řekla Opletalová.

Důvody resortu zahraničí však ministerstvo dopravy odmítá. "My jsme měli vše připraveno přesně podle usnesení vlády, pracovali jsme na tom dlouhé týdny," řekl mluvčí Karel Hanzelka.

Plánovaná komunikace vadí ekologům

Silnice R52, která má spojit Brno s Vídní, patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám na jihu Moravy. Mezi ministerstvem dopravy a ekology se o ni vedou dlouhodobé spory. Ekologové tvrdí, že nebyla dostatečně zvážena trasa přes Břeclav, která by mohla využít nynější dálnici D2. Obě strany tvrdí, že jejich řešení je ekologicky příznivější.

.:Ministr dopravy Aleš Řebíčekfoto: PRÁVO/Milan Malíček

Mluvčí ministerstva životního prostředí Jakub Kašpar v pátek odmítl myšlenku, že by za Schwarzenbergovým rozhodnutím stál jeho úřad, který vede předseda zelených Martin Bursík. Ministerstvo životního prostředí podle něj se smlouvou souhlasí. "Formální hledisko však musí posoudit ministerstvo zahraničí," uzavřel Kašpar.

Stavba má být hotová v roce 2014

Trasa na Mikulov počítá s tím, že se až k rakouským hranicím prodlouží čtyřproudová R52 vedoucí z Brna. Ta nyní končí u Pohořelic, odkud pokračuje v každém směru jen jeden pruh. Podle plánů Jihomoravského kraje by propojení mohlo být dokončeno v roce 2014. Moravská část silnice by měla stát asi deset miliard korun.

Trasa na Mikulov počítá s tím, že se až k rakouským hranicím prodlouží čtyřproudová R52 vedoucí z Brna. Ta nyní končí u Pohořelic, odkud pokračuje v každém směru jen jeden pruh. Podle plánů Jihomoravského kraje by propojení mohlo být dokončeno v roce 2014. Moravská část silnice by měla stát asi deset miliard korun.

Rakouská A5 i česká R52 jsou součástí plánované transevropské dopravní sítě známé pod zkratkou TEN-T.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám