Hlavní obsah

Yahoo na nabídku Microsoftu v termínu neodpovědělo

Americká internetová společnost Yahoo neodpověděla v termínu na nabídku svého rivala Microsoft, který by ji rád převzal. Microsoft na odpověď čekal do dnešního rána, ale protože se jí nedočkal, schyluje se zřejmě k nepřátelskému převzetí, což už dříve avizoval šéf Microsoftu Steve Ballmer. Firmy spolu v minulých týdnech sice písemně komunikovaly a hovořili spolu i jejich poradci, vše ale bez výsledku.

Článek

Pokud Ballmer splní hrozbu, může se klidně stát, že cena za Yahoo bude nakonec nižší, než byl Ballmer ochoten původně zaplatit. Agentura Reuters provedla průzkum mezi 25 makléřskými společnostmi, aby zjistila, jak situaci vidí analytici. Čtrnáct makléřských domů je přesvědčeno, že Microsoft přejde k nepřátelské nabídce a bude se snažit do čela Yahoo prosadit své lidi.

S nabídkou by pak mohl uspět relativně snadno. Pět makléřských společností z 25 si myslí zhruba totéž, ovšem s tím rozdílem, že Microsoft nynější cenu sníží. Pouze tři makléřské firmy věří tomu, že se Microsoft s Yahoo dohodne na převzetí a bude ochoten cenu ještě zvýšit. Stejný počet makléřských firem si myslí, že Microsoft úsilí vzdá a nabídku stáhne.

Microsoft možná přejde k nepřátelské nabídce

Když Microsoft nabídku oznamoval, převládal mezi analytiky názor, že Yahoo na nabídku kývne, když ji Microsoft vylepší. Do poloviny března už ale začal převládat názor, že Microsoft Yahoo získá, aniž bude muset cenu zvyšovat. Microsoft na začátku února nabídl za jednu akcii Yahoo 31 dolarů, ale s tím, že část kupní ceny uhradí svými akciemi.

Tehdy celková cena vycházela na 44,6 miliardy USD. Pokud se vezmou v úvahu aktuální ceny akcií, má nabídka Microsoftu hodnotu 42,7 miliardy dolarů, což je asi 691,6 miliardy Kč. Yahoo tuto cenu považuje za příliš nízkou. Microsoft minulý týden zopakoval, že pokud Yahoo neodpoví ani do tohoto víkendu, Microsoft buď přejde do útoku, nebo situaci úplně přehodnotí a na Yahoo zapomene.

"Já bych ale řekl, že Ballmer s řečmi o odchodu blafuje a místo toho přejde k nepřátelské nabídce," myslí si analytik společnosti Jefferies & Co Youssef Squali. Navzdory nynějšímu pesimismu obě firmy mohou najít společnou řeč, nebude to ale hned. Analytici se totiž shodují v tom, že není v zájmu ani jedné z firem situaci zhoršovat. Nakonec by to jen mohlo být na škodu, až se budou obě firmy snažit integrovat všechny své aktivity.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám