Hlavní obsah

Renault Laguna GT s řízením všech kol

Novinky,

Renault již při uvedení nové generace modelu Laguna avizoval, že zanedlouho přijde i verze se speciálním podvozkem. To bude mít řízení všech kol. Slib je splněn - automobil s označením GT bude představen na ženevském autosalonu.

Článek

Původně se očekávalo, že tento typ řízení kol (standardně označován jako 4WS) ponese nejdříve sportovní kupé Laguna. Francouzští konstruktéři však překvapili a nasadí tuto techniku nejdříve do sedanu a kombíku.

Natáčení kol je vytvořeno tzv. po drátě, natáčení kol tedy ovládají elektromotory. Výhodou natáčení je zmenšení poloměru otáčení, zidealizování stopy oblouku a lepší zachycení dynamických sil na nápravách. Výsledkem je bezpečnější a rychlejší průjezd zatáčkou.

Pro dvoulitry

Tento podvozek bude nabízen pouze ke dvojici motorů. Oba jsou dvoulitrové čtyřválce. První z nich je turbodiesel s výkonem 131 kW při 3750 ot./min a točivým momentem 400 N.m při 2000 ot./min. Benzínová verze nabídne 150 kW při 5000 ot./min a 300 N.m při 3000 ot./min.

:. Kola ponesou pneumatiky Bridgestone Potenza 225/45 R18.

Automobily budou mít ve vybavení GT několik doplňků k výbavě, které jinde ve standardu nejsou. Vozy kupříkladu budou osazeny brzdovými kotouči o průměru 320 mm vpředu a 300 mm vzadu, osmnáctipalcovými koly, hliníkovými doplňky v interiéru, novým nárazníkem či kouřovými zadními svítilnami.

Vozy přijdou do prodeje na vybraných trzích v polovině jara 2008. Cena zatím nebyla stanovena.

Anketa

Jaký máte názor na řízení všech kol u osobních aut?
Je to výborné řešení
24,5 %
Už to tu bylo a moc se to neujalo
9,7 %
Nevím
7,8 %
Bude to akorát drahé a poruchové
58 %
Celkem hlasovalo 1911 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám