Vítězné nádraží vzešlo z deseti finalistů, kteří byli vybráni ze 136 nominovaných nádraží a zastávek. Získalo 762 z celkových 2358 hlasů. Nádraží už jedno ocenění nedávno získalo, rekonstrukce výpravní budovy získala titul Stavba roku 2004 města Uherského Hradiště. Pro nádraží je podle ředitelky asociace Drahomíry Kolmanové příznačná slovácká přívětivost zaměstnanců i cestujících. [celá zpráva]

Do finále soutěže se dostaly spolu s Uherským Hradištěm také zastávka Měchenice na trati mezi Braníkem a Vraným nad Vltavou, Holubov na úpatí hory Kleť, nádraží Horažďovice předměstí na trati mezi PlzníČeskými Budějovicemi, stanice Merklín na trati z Dalovic v Karlovarském kraji, Rynoltice na trati z České Lípy do Liberce, Martinice v Krkonoších na uzlu tratí do Trutnova a Rokytnice nad Jizerou, Hořice v Podkrkonoší na trati mezi Hradcem Králové a Ostroměří, Hnojník na trati Frýdek-Místek - Český Těšín a Boskovice na trati z České Třebové do Skalice nad Svitavou.

Smyslem soutěže je upozornit veřejnost na nádraží v ČR, ocenit práci těch, kteří o ně příkladně pečují, a podnítit další ke zvelebení nádraží zanedbaných. Zvláštní uznání získala stanice Dubí v Krušných horách na trati mezi Mostem a Moldavou, která je vyzdobena mimo jiné dřevěnými modely vagónů a parních lokomotiv.

Stejné ocenění dostala i zastávka Kaproun na Jindřichohradecké místní dráze. Vznikla v roce 1930, proslula ale díky postavě fiktivního všeuměla a vynálezce Járy Cimrmana, který tam měl být v roce 1900 vyhozen z vlaku. Stanici, která se stala poutním místem cimrmanologů, zdobí jeho pamětní deska.

Občanské sdružení Asociace Entente Florale - Souznění pořádá soutěž od roku 2007, se sdružením spolupracují například organizace Plzeňská dráha, České dráhy, Jindřichohradecké místní dráhy, Správa železniční dopravní cesty nebo Posázavský Pacifik. Minulé ročníky soutěže o nejkrásnější nádraží vyhrály Ostroměř u Hořic, Trutnov a Zahrádky u České Lípy a Choceň.

V České republice je přibližně 2500 stanic a nádraží, z toho 991 je v gesci náměstka generálního ředitele Českých drah Milana Macenauera. Ten uvedl, že 135 z 200 největších českých nádraží se už podařilo "dát do pucu", zbývající stanice by mohly prodělat proměnu do tří let. Důvodem je, že dráhy podle něj mají na nádraží, včetně jejich správy a údržby, jen kolem 650 miliónů korun ročně.