Že nejde exotika a automobilový průmysl dohromady? To možná platilo ještě před pár lety, dnes vyrůstají velké výrobní haly i v exotických destinacích a netradiční výrobci rozhodně nehrají druhé housle. Nicméně nemějte strach, zamíříme i do legendárního Maranella.

Největší BMW autosalon mají v Dubaji

Zhruba 35 000 m², takovou rozlohu má autosalon, který v Dubaji vybudovala automobilka BMW. Jedná se o největší autosalon této automobilky. Pro představu to je plocha velká jako pět fotbalových hřišť o rozměrech hrací plochy pražské Sparty. Výstavba trvala tři roky (to je na dubajské poměry hodně), v budově pracuje 450 zaměstnanců, a jelikož by ji auta BMW nezaplnila celou, prodávají se tu i vozy Mini a Rolls-Royce. Technici jsou s to opravovat najednou až 120 aut. Slušný servis.

Mimochodem, úplně největší autosalon na světě patří společnosti Audi a najdeme ho, jak jinak, také v Dubaji.

Čína hraje ve výrobě aut prim

Nejslavnější automobilky pocházejí z USA, Německa, Japonska a Koreje. Ovšem ani v jednom z těchto států se nevyrábí největší počet automobilů. Podle Mezinárodní organizace výrobců aut (OICA) jich nejvíce sjede z výrobních pásů v Číně. Přes 22 miliónů, tedy více než v USA a Japonsku dohromady. A také dvojnásobek proti počtu dětí narozených ročně v této zemi. Zatímco porodnost se snaží vláda regulovat, auta se „rodí“ s její podporou.

Poradíme vám S kým (ne)létat: Nejhorší aerolinky mají v Severní Koreji, nejbezpečnější na Novém Zélandu

Nelze se tedy divit tomu, že se obvykle v polovině roku v Pekingu koná jeden z nejvýznamnějších automobilových veletrhů v Asii, ale i na světě – Auto China. On se vlastně koná v Pekingu jen jednou za dva roky, stejně jako ve druhém dějišti Auto China – v Šanghaji.

Dubaj - emirát světel a zázraků.

Dubaj – emirát světel a zázraků.

FOTO: elenajonesinbox (Pixabay.com)

V Indii vznikají traktory i buldozery

Přijde vám divné, že se v Indii vyrobí milióny aut ročně a vy jste ještě žádné neviděli? Patrně je to tím, že se lokální výrobci soustředí především na asijské trhy. A hlavně proto, že tu mají továrny velké značky z jiných zemí. Například Ford, který vybudoval velkou výrobnu 45 kilometrů od města Chennai.

Právě Chennai je hlavním městem indického automobilismu. Nadpoloviční většina (přesněji asi 60 %) všech aut vyvážených z Indie pochází právě z tohoto města a jeho okolí. Haly zde má i Hindustan Motors, indický automobilový gigant, který vedle osobních aut vyrábí třeba i traktory nebo buldozery.

Originální budova hlavního nádraží v Chennai.

Originální budova hlavního nádraží v Chennai.

FOTO: Arian Zwegers (Wikimedia Commons)

Chennai se nachází na jihovýchodním pobřeží země u okraje Bengálského zálivu. Vzhledem k průmyslovému zaměření města ale nepředstavuje žádný ráj pro turisty lačné po opalování na pláži. Tím je spíše Goa, vzdušnou čarou 500 kilometrů vzdálené letovisko na druhé straně jižní části Indie. Říká se mu „indická riviéra“ a průměrná měsíční teplota v žádném z měsíců v roce obvykle neklesá pod 26 °C. Mít léto celý rok, to ujde, že?

Jak vypadá Indie pro začátečníky: Vydejte se na plážovou dovolenou na riviéru Goa 

Stát Goa, to nejsou jen pláže, ale třeba i vodopád Dudhsagar.

Stát Goa, to nejsou jen pláže, ale třeba i vodopád Dudhsagar.

FOTO: Sarangib (Pixabay.com)

Velká trojka z Detroitu

Jestliže k automobilovému průmyslu v Indii neodmyslitelně patří Chennai, tak ve Spojených státech amerických je to Detroit. Za synonymum pro americký motorismus platil Detroit odjakživa. Až do osmdesátých let dvacátého století se o to starala takzvaná „velká trojka“, tedy firmy Ford, Chrysler a General Motors. Dnes pozorujeme daleko větší rozmanitost značek, expandovala sem totiž spousta těch zahraničních.

Na špici zájmu motoristů pomáhá držet Detroit i světoznámý autosalon. Koná se jako první z velkých přehlídek aut hned v lednu. Kdo chce vědět, jakým směrem se budou velké světové automobilky ubírat v novém roce, zaznamená první signály právě v největším městě amerického státu Michigan.

Šanghaj – jeden z hlavních motorů Číny jako největšího producenta automobilů na světě. Vedle sídel automobilek tu najdeme i městskou pláž a spoustu špičkových hotelů.

FOTO: qtisan (Pixabay.com)

Mekka milovníků aut? Italské Maranello

Cestu po městech spojených s automobily zakončíme v italském Maranellu, kde se všechno točí kolem značky Ferrari. Společnost tam má hlavní sídlo, ale s Ferrari se tu potkáte na každém kroku. Stojí tu muzeum historických kousků, půjčovna těch současných, můžete prožít rychlou testovací jízdu nebo se vydat na exkurzi po továrně.

Zmíněná města mají jedno společné – většinou jde o velmi moderní města s luxusními službami. Minimálně pro Šanghaj nebo Dubaj to platí trojnásob. Automobilová turistika tak pro jejich návštěvníky bývá často spojena s příjemnou dovolenou plnou návštěv kulturních atrakcí a dalších netradičních zážitků.

Sledovali jste unikátní cestu kolem světa? Pokud ne, můžete to napravit: Miliónová cesta kolem světa je v polovině: Poznejte luxusní ráj na Bora Bora

Inzertní sdělení: Vydejte se na dovolenou!

Cestovní kancelář ESO travel, specialista na Asii, Severní, Jižní a Střední Ameriku, Tichomoří a Afriku, vybírá z nabídky nejen last minute zájezdů:

FOTO: ESO travel

Výhodné LAST MINUTE nabídky

Vydejte se s námi na dovolenou last minute. Ceny jsou příznivé, destinace exotické, hotely skvělé!

Nelákají vás vybrané destinace? Vyberte si jiný last minute zájezd. TADY!

Vzhůru do Dubaje!

Nejen největší autosalony světa a obří veřejnosti přístupné soukromé sbírky raritních aut arabských šejků, ale i moře, vyhřáté pláže a spousta dalších atrakcí neustále se rozrůstajícího superměsta na poušti. Navštivte třeba podvodní hotel, zasněženou sjezdovku uprostřed pouště nebo souostroví vytvořené do tvaru mapy světa!

FOTO: ESO travel

Čtěte dále:

Přečtěte si také o nejslavnějším nápise světa, o nejkrásnějším náměstí nebo o nebezpečné velké pětce. Přehled všech článků najdete na hlavní stránce rubriky

>> zpět na hlavní stránku rubriky Exotika

Autor: Jan Švestka & Tomáš Cikán