Hlavní obsah

Systémová chyba ochromila největší londýnské letiště

Novinky, akr

Kolaps panoval včera v dopoledních hodinách na londýnském Heathrow. Kvůli systémové chybě na terminálu pět se začaly tvořit hodinové fronty, někteří cestující proto nestihli své lety. Za nedopatření je zodpovědná letecká společnost British Airways, informoval britský deník Daily Mail.

Foto: Profimedia.cz

Na londýnském letišti Heathrow zavládl obrovský zmatek.

Článek

Problémy zřejmě zapříčinila vada softwaru, který se stará o to, aby zavazadla dorazila na správné místo. Aerolinky o půl jedenácté dopoledne potvrdily, že se závadu podařilo vyřešit, kolaps tak trval asi dvě hodiny.

Cestující si po tuto dobu nemohli vyzvedávat svá zavazadla z pohyblivého pásu a někteří z nich byli dokonce zaměstnanci British Airways údajně požádáni, aby je na místě zanechali a pokračovali na své lety podle původního plánu. Kufry za pasažéry měly podle British Airways doletět nejpozději do 24 hodin.

Podle některých cestujících byla komunikace British Airways s jejich zákazníky mizerná, píše server The Sun. Řada z nich se k okolnostem vyjádřila na Twitteru. „Právě sleduji, jak si lidé zoufale balí své nejdůležitější věci do příručního zavazadla, protože jim British Airways řekli, aby své kufry nechali na místě, ale nemohou prý garantovat, že za nimi jejich zavazadla dorazí,“ píše Dan Maby.

Christian Avison na Twitteru okomentoval chování zaměstnanců ve stresové situaci následovně: „Na terminálu pět je chaos, výdej zavazadel nefunguje. Hromada zaměstnanců jen postává okolo, přitom by mohli kufry manuálně označovat.“

K nepříjemnosti navíc došlo v době, kdy piloti hrozí letní stávkou.

Reklama

Výběr článků

Načítám