Hlavní obsah

Počty turistů v Česku klesají, výrazně to pociťuje i Praha

Novinky, ČTK, Lucie Poštolková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Počet turistů v Praze prudce klesá. Vinu na tom nese několik faktorů. Kromě hospodářské krize, v níž lidé odmítají více utrácet, například i zdražení některých služeb. Praha chce podpořit návštěvnost internetovým portálem, který turistům přináší informace o zábavních i kulturních akcích konaných v Praze.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Kapacita hotelů zůstává nevyužita, finanční krize stav jen prohlubuje a mezi jednotlivými hotely se bojuje hlavně cenou.

Článek

Tuzemské příjmy ze zahraničního cestovního ruchu se loni nevyrovnaly rekordní hodnotě z roku 2007. Cizinci za pobyt v ČR utratili necelých 130 miliard korun, o 3,3 miliardy méně než v roce 2007. To podle vedoucí analytické společnosti Mag Consulting Jaromíra Beránka souvisí s úbytkem turistů, který loni nastal poprvé od povodní v roce 2002. Délka pobytu zahraničních turistů v ČR se navíc stále zkracuje. Drtivá většina jich míří do Prahy.

Letos se podle odhadů Mag Consulting sníží počet zahraničních turistů v České republice v průměru o osm až deset procent. Loni jich do Česka zavítalo 6,65 miliónu. Výraznější propad, o 12 až 15 procent, očekává firma u výjezdů Čechů do ciziny.

Nejvíce doplácejí na pokles turismu hotely

Nejvíce na pokles turismu doplácejí hotely, přesto se otvírají stále nové, většina ale v centru města. Nárůst kapacity pražských hotelů se podle Českého statistického úřadu zvýšil od roku 2000 o více než 7,9 procenta. Nárůst příjezdů se podle údajů CzechTourism zvýšil v roce 2008 o čtyři procenta, a to hlavně v sektoru tříhvězdičkových hotelů. Kapacita tak zůstává nevyužita, finanční krize stav jen prohlubuje a mezi jednotlivými hotely se bojuje hlavně cenou.

Hotely mají problém i s tím, že lidé už neutrácejí tolik jako před lety. Kvůli hospodářské krizi jsou opatrnější v utrácení za jídlo a pití i v ostatních výdajích. Lidé se navíc zaměřují na levnější služby, nekupují například tak drahé suvenýry a chodí do levnějších restaurací.

Nový informační portál Prahy

Pražští hoteliéři se také aktivně do boje proti krizi zapojují. Jednou z novinek na podporu cestovního ruchu je portál Prague Events Calendar. Portál přehledně informuje o akcích konaných v Praze.

Oficiálně byl portál spuštěn 25. března. Má sloužit k lepší orientaci v pražských akcích. Hlavně se však má stát důležitým nástrojem pro rozhodování možných turistů. Cílem Prague Events Calendar je podpora návštěvnosti Prahy.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám