Hlavní obsah

Kdy může cestovka zdražit cenu už zakoupeného zájezdu

Novinky, lap

Kurz české koruny oslabuje, a proto mnoho cestovních kanceláří uvažuje o zdražení zájezdů pro letošní rok. Cestovní smlouvy často obsahují právo cestovek zvýšit cenu již zakoupeného zájezdu. Ale cena zájezdu nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu. Jaká jsou další pravidla zdražování zájezdů?

Foto: Bohuslav Borovička, Právo

Navrhne-li cestovní kancelář změnu cestovní smlouvy, má zákazník právo rozhodnout, zda bude se změnou souhlasit.

Článek

Cena zájezdu uvedená v cestovní smlouvě však nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu. Písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu, jinak cestovní kanceláři nevznikne právo na zaplacení rozdílu v ceně zájezdu.

Je-li cestovní kancelář nucena z objektivních důvodů před zahájením zájezdu změnit podmínky cestovní smlouvy (včetně ceny zájezdu), může navrhnout zákazníkovi změnu cestovní smlouvy. Pokud navrhovaná změna cestovní smlouvy vede i ke změně ceny zájezdu, musí být v návrhu nová cena uvedena.

Cenu zájezdu lze zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení
1ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot
2plateb spojených s dopravou, např. letištních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu
3směnného kursu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 %,pokud k této změně dojde do jednadvacátého dne před zahájením zájezdu

Navrhne-li cestovní kancelář změnu cestovní smlouvy, má zákazník právo rozhodnout, zda bude se změnou cestovní smlouvy souhlasit, nebo zda od cestovní smlouvy odstoupí.

"Pokud zákazník neodstoupí od smlouvy ve lhůtě určené cestovní kanceláří, která nesmí být kratší než pět dnů od doručení návrhu na změnu cestovní smlouvy zákazníkovi, má se za to, že s její změnou souhlasí, " upozorňuje Tomio Okamura, člen prezidia Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Reklama

Související články

Jak správně vybrat i reklamovat zájezd

Leden a únor je hlavním obdobím objednávání zájezdů First minute, které minulý rok tvořily 40 procent všech prodaných zájezdů. Poradíme vám, podle čeho vybírat...

Výběr článků

Načítám