Článek
Po hrůzném požáru z 29. května 1999 v Taurském tunelu, při němž zahynulo 12 lidí a 42 utrpělo zranění, přišlo rozhodnutí postavit bez ohledu na finanční náklady druhý tubus, který zvýší bezpečnost. Dvouproudový Taurský tunel postavili v roce 1975, jenže z úsporných důvodů prorazili jeden tubus s jedním pruhem v každém směru.
Zmenší se zácpy
Podle ředitele Dietmara Doloscheskiho z rakouského dopravního klubu ARBÖ, dvoutubusový tunel také zmenší dopravní zácpy, k nimž velmi často docházelo na obou stranách tunelu.
Veřejnost dva dny před otevřením kritizovala skutečnost, že záchranářům z Červeného kříže trvá dlouho, než se k případnému neštěstí dostanou – při poslední srážce v tunelu před několika dny čekali zranění 35 minut na ošetření, napsal rakouský list Kleine Zeitung.
Červený kříž však tvrdí, že se na místo dostal za 18 minut od oznámení nehody.