Hlavní obsah

Cestovní kanceláře začínají využívat obavy lidí z finanční krize

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Některé cestovní kanceláře využívají k prodeji zájezdů obavy lidí z dopadu světové hospodářské krize. Například nabízejí slevy v případě, že klienti po objednání zájezdu přijdou o práci. Krize se již na začátku roku zhostili také někteří obchodníci, kteří toto slovo skloňují ve svých reklamních letácích, pomocí nichž se snaží do svých prodejen přilákat více zákazníků.

Foto: Lucie Poštolková, Novinky

Cestovní kanceláře slibují vrácení části zaplacené zálohy za zakoupený zájezd, pokud klient přijde o práci.

Článek

Cestovní kancelář Nev Dama lidem, kteří si pořídí zájezd z jejího letního katalogu, bude od pondělí garantovat vrácení 30 procent ze zaplacené ceny zájezdu, pokud po zakoupení dovolené dostanou v práci výpověď. "Garance vrácení peněz se ale nevztahuje pouze na klienta, ale též na jeho přímé rodinné příslušníky, tedy na manžela či manželku a děti, kteří cestovali společně s ním a byli uvedeni na jedné cestovní smlouvě," uvedl Daniel Klotz z cestovní kanceláře.

Cestovní kancelář přichází s touto netradiční nabídkou v době, kdy je zájem Čechů o zahraniční zájezdy nižší než loni a zároveň se mění struktura klientely. Vybrané příjmové skupiny si kupují zájezdy o kategorii levnější než v minulosti a nejchudší klienti letos zřejmě zůstanou doma. Oslabující koruna navíc nutí cestovní kanceláře zdražovat zájezdy.

Je na klientech, aby posoudili jednotlivé nabídky

Ostatní velké cestovní kanceláře krizi ve svých aktivitách používat nechtějí. "Zatím nic takového neplánujeme," řekl mluvčí Čedoku Tomáš Brejcha, podle kterého se této cestovní kanceláři díky všeobecnému poklesu poptávky letos podařilo vyjednat se zahraničními partnery výhodnější podmínky a Čedok je promítl do cen zájezdů. "Je na klientech, aby posoudili jednotlivé nabídky," uvedl.

Na krizi v marketingu nevsadí ani cestovní kancelář Fischer. "Nebudeme k něčemu podobnému přistupovat," řekl mluvčí Fischera Daniel Plovajko. Dodal, že Fischer od klientů vybírá na zájezd standardní zálohu 990 korun, přičemž zbytek ceny doplácejí před odjezdem. "Za 490 korun se lze navíc připojistit a poté mohou klienti zájezd zrušit nebo změnit termín či destinaci," podotkl Plovajko.

Přečtěte si také o zážitcích z cest našich čtenářů

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám