Západ USA - klasický okruh Kalifornií, Arizonou, Utahem a Nevadou, den 5 - Přejezd na sever Arizony - Apache Trail, Sedona, Flagstaff

Pro ty, kteří váhají, kam se letos vypravit, zda jet s cestovkou nebo na vlastní pěst, je určen tento seriál článků. Popisujeme vám typický dvoutýdenní zájezd na západ USA, připravený a provozovaný již mnoho let renomovanou cestovní kanceláří se specializací na americký kontinent.

Foto: Archiv

Apache Trail v jižní Arizoně

S příjemným Tucsonem jsme se rozloučili v osm hodin ráno a směřujeme do pouštních hor nad městem. Podle našeho průvodce Petra by cesta nebyla úplná bez průjezdu národním parkem Saguaro. Dosud byly tyto velkolepé kaktusy všude kolem, ale nyní jsme v opravdovém lese těchto několikametrových obrů.

Seznamujeme se s filmovými studii Old Tucson, kde byla natočena velká část nejslavnějších westernů, a míříme okolo horského masívu k dálnici na Phoenix.

Old Tucson Studios

Po několika mílích ji ale opouštíme a záhy navštěvujeme další zajímavost, městečko Florence. Tedy zajímavost…Florence je městečko, které je obestavěno několika věznicemi, ve kterých jsou zadržovány tisíce vězňů. Ti si zde na hlídaných a důkladně oplocených pozemcích pěstují zeleninu a ovoce. Městečko samotné obývají jen dozorci a další zaměstnanci věznic se svými rodinami. Zajímavá komunita!

Rychle pokračujeme k Apache Junction, kde začíná Apache Trail – úzká, z větší části nezpevněná silnice klikatící se horami porostlými saguary, nad kaňony zatopenými přehradním jezerem Canyon Lake.

Ghost Town

Nejprve ale zastavujeme v „ghost townu“ neboli „městě duchů“ Goldfield. Historické hornické městečko postavené na pahorku v poušti má vše, co v době kolonizace západu bylo nezbytné – saloon, kostel, dům šerifa s vězením, nevěstinec, nádraží, historický zlatý důl. Několikrát za den se v ulicích strhne přestřelka a chyceného padoucha na místě pověsí. Pro turisty zde udělají vše!

Až při odjezdu se od Petra dozvídáme, že historie tohoto „města duchů“ sahá pouhých dvacet let nazpět, kdy byl na pustém pahorku postaven jako první saloon a postupně přibyly další stavby. Dnes „historické město“ Goldfield navštíví až několik tisíc turistů denně. Není to americký zázrak?

Foto: Jana Jaderná

Tortilla Flat

Naše cesta pokračuje k jezeru Canyon Lake. Na oběd zastavujeme v osadě Tortilla Flat. Zdejší saloon je vylepený tisíci jednodolarových bankovek s podpisy jejich dárců, vybavení je vpravdě historické, u baru se sedí v koňských sedlech. A steak byl skvělý! Po obědě pokračujeme nyní již prašnou částí Apache Trailu k přehradní hrázi jezera Roosevelt Lake. Každou chvíli stavíme na fotky, protože panoráma krajiny je prostě fantastické.

Arizona

Také jsme zastavili na vykoupání u jezera a jsme překvapeni, že navzdory teplotě vzduchu přes 40 stupňů je voda dosti chladná. Na břehu se navíc setkáváme s velkým chřestýšem a jen o kus dál přes cestu běží pořádná tarantule. Skoro v jednu chvíli jsme tak viděli dva zdejší obyvatele, o kterých nám Petr vyprávěl s dovětkem, že jsou plaší a že je asi nespatříme.

ArizonaVideo: Michal Kužel - America Tours

Závěrem trailu dokonce u cesty čeká kojot a zjevně čeká, že od nás dostane něco k snědku. I když by se to nemělo, dočkal se a ochotně zapózoval pro fotografy.

Foto: Jan Kužel

Setkání s chřestýšem zde není příliš vzácné

Po průjezdu kolem Roosevelt Lake se silnice začala prudce zvedat vzhůru. Byli jsme poučeni, že překračujeme kontinentální zlom.

Roosevelt Lake

Do večera vystoupáme nahoru o více než půldruhého kilometru. Rozloučili jsme se s posledními saguary a během půl hodiny se příroda změnila k nepoznání. Pouštní ráz byl vystřídán krajinou s vysokými borovicemi a jalovci. V městečku Payson, kde jsme zastavili na svačinu, jsme se cítili jako v alpském podhůří, o další půlhodinu později jsme uháněli přes vysokohorské louky a zahlédli stádo jelenů. Žlutá poušť byla vystřídána svěží zelení, ale ne nadlouho.

Sedona

V podvečer přijíždíme do Sedony. Toto městečko leží podle pověsti  v místě, kde se setkávají mystické siločáry a energetické svazky. Senzibilové z celého světa si zde dávají sraz a čerpají do sebe energii pramenící z tohoto výjimečného místa. I my „normální“ turisté jsme zdejší atmosférou uchváceni. Sedona se totiž nachází uprostřed prstence nejčervenějších skalních masívů, jaké jsem kdy viděl, a to v kontrastu se svěží zelení vegetace na dně údolí kolem potoka Oak Creek.

Stojíme na skalní vyhlídce uprostřed údolí a v úžasu pozorujeme krvavou barvu skal při západu slunce. Za šera přijíždíme do centra městečka, kde v restauraci povečeříme a nakoupíme nezbytné suvenýry. Do hotelu ve městě Flagstaff zbývá půlhodinka jízdy.

Foto: Jana Jaderná America Tours

Sedona

Ubytováváme se v nízkém jednopatrovém hotelovém komplexu. Většina z naší skupiny ještě vyráží na nákupy do sousedního supermarketu, já jdu vyzkoušet hotelový bazén. Voda je příjemná, a teprve když jsem zase venku, si uvědomuji, jak se za dne horký vzduch teď večer ochladil. Nu co – jsme přese jen přes dva tisíce metrů vysoko.

Foto: Archiv

Flagstaff

Zítra nás čeká návštěva Grand Canyonu!!

Autor : Michal Kužel America Tours

Anketa

Znáte i u nás nějaké "město duchů"?
ano
22,7 %
ne
77,3 %
Celkem hlasovalo 119 čtenářů.