Východ USA - klasický okruh, den 1: Přílet z Prahy do New Yorku

Pro ty, kteří váhají, kam se letos vypravit, zda jet s cestovní kanceláří nebo na vlastní pěst, je určen tento seriál článků. Popisujeme Vám typický devítidenní okruh východem USA, připravený a provozovaný již mnoho let renomovanou cestovní kanceláří se specializací na americký kontinent, tentokrát z pohledu průvodce zájezdu.

Foto: Zdeněk Skřivánek

Pohled na noční Manhattan

Je okolo 20. hodiny místního času a postávám v příletové hale terminálu 4 mezinárodního letiště JFK v New Yorku. Netrpělivě sleduji monitory s aktuálními informacemi o příletech a vidím, že letadlo společnosti KLM z Amsterdamu přiletělo na čas. Plánovaný přílet je ve 20:20 hodin. Než se cestující dostanou z letadla, absolvují nutné imigrační procedury a vyzvednou svá zavazadla, tak se s nimi potkám v příletové hale cca 2 hodiny po přistání. Zatím mám dostatek času, a tak posedávám a postávám nedaleko samotného východu, kudy přicházejí ti, kteří přiletěli dříve.

Foto: KLM

letadlo KLM na lince z Prahy do Amsterdamu

Sleduji emotivní setkání rodinných příslušníků a přátel a občas si prohlédnu jejich zavazadla, jestli nejsou náhodou opatřena stejným číslem letu, jako je má skupina. Najednou vidím posádku letecké společnosti, se kterou přilétají i moji klienti. Jsem překvapen, posádka tu je pouhých 20 minut od přistání a tomu se mně nechce věřit.

Foto: Michal Kužel America Tours

Interiér letadla KLM ( Boening 777)

Osmělím se a optám se jedné sympaticky vypadající letušky, jestli opravdu přiletěla z Amsterdamu a jaká je fronta lidí na hraniční kontrole. Letuška skutečně přiletěla očekávaným letem a řekla mi, že dnes večer byla spousta letů zrušena kvůli špatnému počasí, což je pravda. Asi před hodinou se nad New Yorkem přehnala silná bouřka.

Foto: Archiv

Letadlo KLM přistává

Nevzdaluji se tedy od příletů a čekám dál. Najednou vidím postaršího pána, který má svůj kufr zabalený do ochranné fólie. Vedle něj jde dáma ve středních letech a také má kufr zabalený v ochranné fólii. Je to jasné, už jsou tu. Nasměruji uvítací ceduli se jménem naší cestovní kanceláře, aby byla zřetelně vidět. A skutečně, jsou tu! Hlásí se a vítáme se.

Letiště JFK

Je takovou zajímavostí, že z té masy všech cestujících, mají kufry v ochranných fóliích zabaleny jen Češi. Proč tomu tak je, nevím, ale je to tak. Je to alespoň dobrá pomůcka na rozeznání českého cestovatele. Celá skupina se sešla, nikdo se cestou z letadla neztratil. Jen ještě musím podotknout, že jsme se v příletové hale setkali 45 minut po přistání letadla, což je na mezinárodním letišti JFK neobvyklé. Kolikrát cestující čekají ve frontách na imigrační kontrolu až 3 hodiny. Nicméně, jsme všichni a lidé mě postupně zahlcují dojmy z letu a jsou rádi, že mluvím česky. Několik účastníků si ještě odskočí na toaletu a jiní ven před terminál zapálit si vytouženou cigaretu. Většina světových letišť je již nekuřácká, a tak náruživým kuřákům nezbývá nic jiného, než „trpět“.

New York

Pomalu se přesouváme na parkoviště, kde mám zaparkovaný náš dopravní prostředek. Je to pěkný a hlavně pohodlný 15místný VAN, kde nás bude 10, což lidem garantuje pohodlí při delších přejezdech. Místo zadních sedadel uskladníme zavazadla a může se nastupovat. Ze začátku jsou lidé lehce ostýchaví a nikdo se nehrne na přední „VIP“ sedadlo. Vybídnu jednoho pána a ujišťuji ho, že se nemusí bát sedět vedle mě. S úsměvem na tváři mou nabídku přijímá a během pár minut zjišťuje, že volba sedadla vpředu nebyla špatná.

Hned ze začátku si povíme ty nejzákladnější informace ohledně našeho zájezdu a také ujistím ostatní účastníky zájezdu, že na předním sedadle se mohou vystřídat všichni. Padne pár doplňujících otázek, jako např. jaký je aktuální čas, v kolik se ráno odjíždí od hotelu a jak se budeme stravovat. Obavy ze stravování na poznávacích zájezdech jsou dost časté, ale postupem času si účastnící uvědomí, že není čeho se bát. A pak, i já mám rád jídlo a rozhodně nehodlám trpět hlady a nějak se odbývat.

Nehodlám trpět hlady...

Zhruba po hodině a půl přijíždíme k hotelu. Hotel je zvenčí krásný a klienty ujišťuji, že i interiér je na vysoké úrovni. Jedná se o hotel nadnárodního řetězce, a to je zárukou kvality a spokojenosti. Rozdám lidem magnetické klíče od pokojů a upřesním zítřejší snídani a čas odjezdu. Pak už klienty nasměruji správným směrem do jejich pokojů.

Foto: Archiv

Náš dnešní pokoj

Ještě 15 minut postávám před recepcí a čekám, kdyby byl náhodou nějaký problém s jejich pokoji. Nikdo nepřišel, což znamená, že je vše v pořádku. Je zhruba 23 hodin, pošlu do cestovky krátkou zprávu, že jsou všichni na místě a v pořádku a hurá do postele.

Hotel nabízí i možnost koupání

Zítra nás čeká celodenní prohlídka Manhattanu!

Autor: Jakub Fučík America Tours

Anketa

Máte nějakou oblíbenou leteckou společnost ?
ano
31 %
ne , je mi to jedno
69 %
Celkem hlasovalo 523 čtenářů.