1.       Nejasný program

Jakmile nemá cestovní kancelář jasný program pro jednotlivé dny a nabízí obecný program na několik dnů dohromady, je to signál, který varuje. Platíte za zájezd a cestovní kancelář přece musí vědět, co vám za vaše peníze nabízí. Ptejte se na konkrétní program v jednotlivých dnech. Jakmile nedostanete jasnou odpověď, jděte raději o dům dál.

Ptejte se, jak dlouho program trvá, nespokojte se s informací typu: polodenní výlet, celodenní výlet. Například pro Američana je polodenní výlet maximálně 2,5 hodiny a celodenní výlet maximálně 5 hodin. Rozdílná cena zájezdu může znamenat i úplně rozdílný rozsah služeb, které cestovní kanceláře nabízejí. Nespokojte se s popisy typu: „Uvidíme kráter Ngorongoro…“ Nedá se totiž rozpoznat, zda se na něj podíváte z horní hrany kráteru, nebo do něj vstoupíte, jak dlouho v něm pobudete a zda máte v ceně i poplatek za vstup. Ten je mimochodem k dnešnímu dni 220 USD, a to je hodně znát, pokud ho máte, nebo nemáte v ceně zájezdu. A ceny vstupů do národních parků rostou každý rok. Je mnohem lepší, když je máte už v základní ceně.

U poznávacího zájezdu je program základ, a pokud máte jasno v programu, můžete teprve porovnávat jednotlivé cestovní kanceláře, do té doby můžete kupovat zajíce v pytli, i když sám sebe nazývá „splněný sen“.

 

Hroší bazén na dně kráteru Ngorongoro.

FOTO: andBeyond

2.       Nevím, s kým poletím.

U leteckých poznávacích zájezdů je doprava velmi důležitou součástí. Je mnoho cestovních kanceláří, které lákají své klienty na velmi nízkou cenu, ale nejsou ji schopny dodržet. Vymlouvají se pak na to, že kalkulovaly do ceny letenku za tzv. běžný tarif, který ale právě teď už není k dispozici a klienti si musí připlatit mnoho tisíc korun navíc. To je velmi často používaný trik a nepodlehněte pocitu, že tak jednají všechny cestovní kanceláře, a raději se poptejte na více místech. I podle toho, jakou odpověď dostanete, poznáte, kdo to s vámi myslí dobře.

Pokud cestovní kancelář při prodeji zájezdu neví, s kým poletíte, je to divná věc. Jak mohla spočítat cenu, když nemá konkrétního dodavatele letenky? Jak mohla sestavit program, když neví, kdy přiletíte do cílové destinace a v kolik z ní budete odlétat? Trvejte na přesné a jasné informaci, na letovém řádu, na informaci, s kým letíte. Přece chcete vědět, do jakých rukou dáte své životy? Kdo vám neodpoví, není dobrým partnerem pro vaši cestu a jděte o dům dál. Navíc bez konkrétních údajů o letu si nedokážete přesně zjistit, kolik dnů ve skutečnosti budete v zemi, do které letíte.

 

Samui, Thajsko

FOTO: archiv autora

3.       Nevím, kde budu bydlet.

Před 20 lety možná stačilo, když cestovní kancelář oznámila svým klientům, že je ubytuje během zájezdu v „hotelech turistické kategorie“. Před 15 lety možná stačilo oznámení o tom, že budete ubytováni ve „3* hotelech“. Pokud se ale s takovou informací spokojíte i dnes, jste sami proti sobě a můžete si za budoucí potíže sami. Cestovní kanceláře mají povinnost dát vám ještě před sepsáním cestovní smlouvy přesné informace o tom, kde budete bydlet. A nejde pouze o to, abyste si mohli zkontrolovat, zda kvalita hotelu odpovídá vašim požadavkům, ale i o to, kde se hotel nachází. Pokud jedete poznávat nějaké město, bydlíte v jeho centru a vše potřebné máte jen pár minut pěšky, nebo naopak bydlíte někde daleko na okraji města a za vším musíte cestovat taxíkem nebo veřejnou dopravou, je v tom veliký rozdíl. I když cena první nabídky může být o něco vyšší, ve skutečnosti ušetříte mnoho peněz a času, protože vše máte u ruky. Ptejte se, kde budete bydlet, prověřte si na internetu informace o nabízeném hotelu, chtějte, aby vše bylo v cestovní smlouvě, a trvejte na tom, že smlouva bude dodržena. Kdo není ochoten vám ještě před podepsáním smlouvy sdělit, kde budete bydlet, připravuje pro vás nemilé překvapení.

Vietnam, The Aman

Vietnam, hotel The Anam

FOTO: archiv autora

A i když znáte jméno hotelu, chtějte vědět, jaký typ pokoje máte v ceně, a i to si pořádně prověřte. Kvalita ubytování souvisí i s hygienickým zázemím a v Africe se potřebujete umývat v bezpečné vodě a musíte jíst bezpečné potraviny.

Přečtěte si další článek o tom, jak vybírat zájezd.

FOTO: archiv autora

Jak se nenechat napálit při výběru safari
Japonsko, Miyajima

Japonsko, Miyajima

FOTO: archiv autora

 4.       Nevím, co je a není v ceně.

Porovnávejte nabídky jednotlivých cestovních kanceláří až tehdy, kdy víte úplně přesně, co má která cestovní kancelář v ceně. Nedejte na své představy a sny, dejte jen a jen na to, co máte opravdu potvrzeno. Neporovnávejte jablka a hrušky, uškodíte tím pouze sobě. Skryté budoucí výdaje vás mohou velmi nemile překvapit. Vstupy do národních parků a památek, platby za místní dopravu, různé typy stravování apod. Některé cestovní kanceláře dokážou ukrýt budoucí tržby do povinných poplatků místním partnerům a místním průvodcům a do dalších dopředu nenahlášených, ale nezbytných služeb. Napište si vlastní přehled toho, co chcete na cestě opravdu vidět, proč na zájezd jedete a bez čeho pro vás nemá smysl. Pak si porovnejte, zda to vše je v nabídce, a pokud ne, co vás to bude na místě stát.

Abu Simbel

Abu Simbel

FOTO: Jan Papež, Ck Marco Polo

I tady je nutné vědět, s kým a jak letíte a kde budete bydlet. Když budete čekat na přestup šest nebo více hodin, utratíte další peníze za restauraci, a když budete bydlet mimo místa vašeho zájmu, zaplatíte další peníze za dopravu k nim. Laciná nabídka jedné cestovní kanceláře může při připočítání těchto výdajů najednou vypadat úplně jinak a může být mnohem méně výhodná než nabídka jiné cestovní kanceláře, původně vypadající jako dražší.

Utrácíte za svou dovolenou mnoho peněz a možná pojedete do cílové země pouze jednou za život, tak se podle toho chovejte.

 

Kostarika

FOTO: archiv CK Marco Polo

5.       S jak velkou skupinou budu cestovat?

Na cenu zájezdu a na jeho průběh má samozřejmě vliv i to, s jak velkou skupinou budu cestovat. Například na safari je ideální skupina maximálně 6 osob, protože do terénního vozu se víc lidí pohodlně nevejde, pro běžné poznávací zájezdy to může být i 12 nebo dokonce 16 osob. Zvažte, co je pro vás vhodné, a chtějte jasnou odpověď od cestovní kanceláře. Při velkých skupinách (20 a více osob) se ztrácí intimita skupiny, stále se na někoho čeká, lidé nesedí u jednoho stolu, špatně se drží rytmus cesty a i průvodce má problém, aby výklad slyšeli všichni. Během pěší chůze po památkách, městech nebo přírodou se stále někdo zdržuje daleko za skupinou, a když dorazí, ptá se na věci dávno již zodpovězené apod. Nenechte se odbýt a trvejte na tom, že vám cestovní kancelář řekne, kolik je maximální počet lidí ve skupině.

Tak jsme tady. I po třech týdnech putování máme dobrou náladu. Kapské Město se Stolovou horou, cíl naší expedice.

Expedice do Jihoafrické republiky.

FOTO: Hana Pšeničná, CK Marco Polo

 6.       Vyprodáno, vyprodáno, vyprodáno.

Renomé a zkušenost s danou destinací patří určitě k argumentům, proč s některou cestovní kanceláří cestovat. I ty cestovní kanceláře, které to nemyslí s klientem úplně upřímně, jsou si toho dobře vědomy. Snaží se proto vypadat velmi seriózně a velmi zkušeně. Jedním z triků, který používají, je informování o tom, kolik zájezdů mají vyprodaných. Často nás dokonce informují i o tom, kolik jich měly vyprodaných v loňském a předloňském roce. Z hlediska aktuální nabídky je to vlastně nesmysl, protože to, co je vyprodané, si nemůžete koupit, tak proč vám něco takového nabízí. Jenže o to nejde. Jde o to vyvolat dojem, že jsou zkušené a úspěšné a že mnoho jiných klientů dalo jejich produktu přednost před produktem jiných cestovních kanceláří. Většinou jsou to právě ty cestovní kanceláře, které vám toho moc neřeknou o vašem budoucím zájezdu. Nedejte se nachytat a držte se výše uvedených rad.

Mexiko

Mexiko

FOTO: archiv CK Marco Polo

Kouzlo bývá vždy ukryto v detailu. Čím více detailů budete o své plánované cestě do Afriky vědět, tím snáze si vyberete cestovní kancelář, která vám bude vyhovovat, a ušetříte si zklamání. Někdy jde jen o pouhé nedorozumění, ale často jde o záměrnou manipulaci se skutečností v touze vypadat levněji a atraktivněji, nebo jen prostě více vydělat. Nic nechvátá tolik, abyste se nemohli pořádně informovat a kvalifikovaně se rozhodnout.



Inzertní sdělení – Nebojte se vyzkoušet zájezd připravený na míru.

Cestování s CK Marco Polo: autentické a inspirující

Od roku 1990 inspirujeme své klienty k získávání nových zážitků, představujeme jim neznámé destinace a na trh přinášíme nové cestovatelské trendy. Nechte se doprovodit na ta nejúžasnější místa. Cestujte pohodlně. Připravíme pro vás perfektně vyladěnou dovolenou na míru.

Chystáte cestu pro svou firmu? Zeptejte se na její přípravu u nás. Incentivní cesty připravujeme se stejnou pečlivostí jako zájezdy na míru pro naše individuální klienty.

Naše filozofie je prostá: „Dokonalosti se dosahuje maličkostmi, ale dokonalost není maličkost.“

 

 

Mít terénní vůz jen pro svou rodinu by mělo být základním předpokladem pro kvalitní rodinné safari.

FOTO: Saruni Samburu Lodge, archiv CK Marco Polo


Poptávkový list zde

RODINNÉ SAFARI NA MÍRU

 Naplánovat rodinné safari vyžaduje velmi otevřený dialog. Safari pořádáme pro naše klienty více než 20 let a jsme připraveni pro vaši rodinu připravit na míru přesně to, co  potřebuje.

 

Nádherná pouštní krajina provokuje vaši fantazii.

FOTO: archiv autora

Termín: 3.6. 2017 a pak každých 14 dnů

Cena: 50 990 Kč

V ceně není letenka do Johannesburgu


Více podrobností

KEMPOVÁNÍ V NAMIBII

expedice v náklaďáku


Namibie, země nepolevujícího slunce, kde půda čeká netrpělivě na déšť. Před vámi jsou stovky kilometrů neporušené krajiny. Pouště, kde vás nepřestane překvapovat množství a rozmanitost tvorů i rostlin, kteří dokážou přežívat i v těchto nehostinných podmínkách.

Během tohoto poznávacího zájezdu do Namibie projedete tuto zemi celou, od jihu k severu. Navštívíte nejvyhlášenější „atrakce”, jako je SossusvleiFish River Canyon nebo NP Etosha, a zároveň se často budete pohybovat mimo obvyklé cesty turistů.

SKVĚLÁ CENA :  50 990 Kč

 

Východní pobřeží Srí Lanky.

FOTO: Michal Tvrzník, CK Marco Polo

Termín: 28. 8. a 11. 9.

Cena: od 55 990 Kč za 7 nocí

Více informací zde

SRÍ LANKA SPECIÁL

 55+ s českým průvodcem

Tento termín a program jsme speciálně připravili pro skupinu cestovatelů preferujících stejně naladěnou a disponovanou společnost. Tedy hledající kvalitu, přiměřené tempo a další dvojice (případně jednotlivce), se kterými si budou mít o čem povídat. Na druhou stranu těch 55 je jenom orientační číslo, nikoliv podmínka.
Pro takové z vás jsme připravili zajímavý program, který ideálním způsobem kombinuje poznávání i relax.
 

 

Botswana

FOTO: Hana Pšeničná, průvodkyně CK Marco Polo


Termín odjezdu: 19. 10. 2017

Cena: 89 990 Kč za 17 nocí

Více informací o zájezdu zde 

KEMPOVÁNÍ V BOTSWANĚ

s českým průvodcem

Běžnému návštěvníkovi Botswany by se mohlo na první pohled zdát, že se jedná o zemi placatou, krajinu nehostinnou a vyprahlou. Na severu země však leží úžasná delta Okavango, zelené úrodné pláně protkané vodními cestami, které se vlévají do moře písku – pouště Kalahari. Toto vše vytváří unikátní vodní zázrak a oblast Okavanga je domovem velkému množství africké fauny a flóry. 

V průběhu našeho poznávacího zájezdu do Botswany se podíváte na solnou pánev Makgadikgadi a do delty Okavango, navštívíte i Moremi, Savuti, Chobe a proslulé Viktoriiny vodopády.
  

Coral Cove Chalet

FOTO: coral cove chalet

Termín: od 1. 6. každý den.

Cena: 33 700 Kč za 7 nocí

 Více informací o zájezdu zde

THAJSKO – OSTROV SAMUI

CORAL COVE CHALET RESORT

 Coral Cove Chalet je příjemný, přátelský a dobře vedený hotel. Je to rodinný podnik a rodina hotel řídí. Pan Seni Puwasetthawon je zároveň prezidentem hotelové asociace na ostrově Samui. Pokud se chcete vyhnout přelidněným a hlučným plážím, jako je Chaweng a Lamai, je Coral Cove Chalet pro vás ideálním místem. Hotel je postavený na stráni nad malou příjemnou pláží, mezi bujnou tropickou vegetací. Na pláži, kam sejdete po schodech, máte k dispozici hotelová lehátka

 

  

Madeira

FOTO: archiv CK Marco Polo

Více informací o zájezdu

MADEIRA S ČESKÝM PRŮVODCEM

Madeira vás svou divokou krásou uchvátí od prvního okamžiku. Budou vás přitahovat rozeklané štíty s výzvou stanout na jejich vrcholu a sledovat nezapomenutelný východ slunce. Všude vás bude obklopovat bujná příroda –  třetihorní pralesy s kaskádami vodopádů, vulkanickými skalami tvořícími přírodní jezírka, svahy až do nedohledna pokryté vinicemi, na kterých zrají hrozny, z nichž se lisuje vynikající madeirské víno. Kouzelné stezky podél zavlažovacích kanálů – levadas vás přiblíží madeirské přírodě a poté zase vrátí k útulným městečkům a vesničkám.

 
 

wave

FOTO: archiv autora

Více info zde

Cena: 9744 Kč (včetně DPH)


VYPRODÁVÁME SKLADOVÉ ZÁSOBY

LEHÁTKO WAVE

Zahradní ratanové lehátko Wave je vyplétané ručně z obou stran z vysoce kvalitních polyethylenových vláken (umělý ratan), které zaručují dlouhou životnost, UV odolnost a také odolnost proti jakémukoliv počasí, chlorované a slané vodě. Konstrukce lehátka je ze zesílené hliníkové kostry, která napomáhá stabilitě.

Lehátko Wave se velmi dobře osvědčilo i ve wellness centrech, hotelových lázní nebo k sauně.

 

Kadai

FOTO: Jan Papež, Ck Marco Polo

 Cena od 8175 Kč

 

NEJKRÁSNĚJŠÍ DÁREK PRO CHLAPA

Nadčasový design, stará dobrá kovářská práce, hodně vychytávek, které vás příjemně překvapí, různé velikosti a výšky stojanů. Ohniště Kadai se stane obdivovanou dominantou, která vám bude dělat radost po celý rok. Je to skvělý dárek pro muže.

Pokud si ohniště Kadai objednáte a uvedete v objednávce heslo „Facebook“, dostanete dopravu zboží ZDARMA.