Hlavní obsah

Ryanair vystřídal Southwest Airlines na pozici nejbezpečnějších aerolinek

Novinky, mšv

Dlouhých 47 let držely aerolinie Southwest rekord. Po celou dobu existence na palubě jejich strojů nezemřel jediný pasažér. Změnila to až úterní nehoda, při níž zahynula jedna cestující. Na pozici nejbezpečnějších aerolinek – alespoň co se týče úmrtí – tak Southwest Airlines vystřídaly nízkonákladové aerolinie Ryanair, informoval britský server Independent.co.uk.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Server poukazuje na to, že aerolinky Southwest se za dobu své existence neobešly bez nehod. Například v roce 2013 bylo při problémovém přistání na newyorském letišti LaGuardia zraněno devět cestujících. Až do úterka se ovšem nehody obešly bez úmrtí na palubách letadel, což je při počtu 1,8 miliardy převezených pasažérů úctyhodné.

ČTĚTE TAKÉ:

Server Airline Ratings, který se zabývá hodnocením leteckých společností a každoročně vyhlašuje žebříček těch nejbezpečnějších, připomíná, že k jedné fatální nehodě došlo třeba v roce 2005. Při ní letadlo v Chicagu sjelo z namrzlé ranveje a narazilo do auta na silnici, v němž zemřelo dítě. Jelikož se tak ale nestalo na palubě letadla, rekord tím ohrožen nebyl.

Z tohoto hlediska přešel nyní status nejbezpečnější letecké společnosti na nízkonákladové aerolinky Ryanair – na palubách jejich letadel nikdo nezemřel od zahájení provozu v roce 1985. Independent poukazuje na to, že irský přepravce loni dosáhl na hranici miliardy převezených cestujících a stal se první evropskou společností, které se takového čísla podařilo dosáhnout.

Animace tragické nehody letadla Southwest Airlines, při které byla jedna z pasažérek nasáta skrz rozbité okno venVideo: Novinky/Reuters

Na druhém místě je nyní společnost easyJet, která rovněž nemá při počtu 820 miliónů převezených pasažérů žádné úmrtí na palubě.

Server také poznamenává, že zatímco o australských aerolinkách Qantas se často tvrdí, že nikdy neměly nehodu a obsazují i přední příčky nejbezpečnějších společností portálu Airline Ratings, v počátcích působení měl dopravce nehod hned několik. K vysokým pozicím v žebříčcích mu však pomáhá fakt, že od roku 1951, kdy jeho stroje havarovaly na Nové Guineji hned třikrát, neměl žádnou fatální nehodu.

Reklama

Výběr článků

Načítám