Letos na turisty čekají na nádrži nová překvapení. „Počet cestujících každoročně stoupá. Loni to byl meziroční nárůst o zhruba 5000 lidí. Počet přepravených 245 000 osob je nejvyšší za uplynulých přibližně dvacet let. Doufám, že v nové sezóně toto číslo ještě navýšíme,“ řekl Právu generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Snahou firmy je, aby plavba byla stále atraktivnější. Společnost připravuje na příští rok vybudování nového bezbariérového přístaviště Osada. Zanikne staré přístaviště Osada a nedaleká zastávka Sokolské koupaliště. Nové přístaviště se bude nacházet mezi těmito dvěma současnými zastávkami, což bude efektivnější.

Od loňska využívají cestující nové přístaviště pod hradem Veveří. Skládá se ze dvou lávek. Toto molo je dlouhé 30 metrů a ze dvou třetin je zastřešené. Vede od něj pohodlná stezka až na hrad.

K rozvoji turistiky na Prýglu chce pomoci i radnice Brna-Bystrce. Do konce května nechá v lokalitě Rakovec postavit šestnáctimetrové molo ukončené žebříkem, který umožní plavcům pohodlný vstup do vody. Jde o projekt za zhruba 2,5 miliónu korun. Molo bude sloužit k opalování a k relaxaci.

V mnohém unikátní

Brněnská lodní doprava zahájila v sobotu na nádrži již svoji dvaasedmdesátou lodní sezónu. V mnoha ohledech je unikátní. Jde o jednu z mála flotil vlastněných dopravním podnikem. Brněnské lodě mají ekologické elektromotory, které jsou jinak v Evropě jen na Ženevském jezeře. Dobrou zprávou pro cestující je, že cena jízdného se ve srovnání s loňskem nemění. Za přepravu mezi dvěma zastávkami zaplatí dospělý cestující 15 korun.

Na přehradě je celkem deset takových plavebních úseků. Jízda z Brna-Bystrce až do Veverské Bítýšky trvá 70 minut a stojí 150 korun. Držitelé předplatného u dopravního podniku mají slevu. Nejoblíbenější trasou je úsek mezi hlavním přístavištěm v Bystrci a zastávkou pod hradem Veveří. Tomu se říká moravský Karlštejn, protože byl sídlem moravských markrabat.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.