Skladba Despacito je jakýmsi soundtrackem letošního léta a hraje snad na každém rohu. Portorický zpěvák, který v písni, jež vyšla poprvé letos v lednu, svůj rodný ostrov zmiňuje, se zároveň nevědomky postaral asi o tu nejlepší reklamu, jakou mohl. Podle zprávy tamních úřadů se zájem o Portoriko zvedl o téměř 50 procent. Obvykle na ostrov dorazí kolem čtyř miliónů turistů, letos se jich očekává kolem šesti miliónů.

Kromě samotné návštěvnosti lidé Portoriko i mnohem častěji zadávají do internetových vyhledávačů. Zájem o ostrov navíc přichází v době, kdy toto zámořské území USA vyhlásilo bankrot kvůli národnímu dluhu, píše Daily Mail.

Portoriko leží v Karibském moři východně od Dominikánské republiky a je nezačleněným územím Spojených států amerických. Ostrov láká na řadu běloskvoucích písečných pláží lemovaných palmami a tyrkysové moře. Výjimkou zde nejsou ani džungle s vodopády. Hlavní město San Juan může do jisté míry připomenout kubánskou Havanu, sem tam i s jejími starými automobily.