Jízda v motokáře rušnými čtvrtěmi Tokia je zážitkem. Vozítka jsou upravená tak, aby mohla na silnici do běžného provozu, kde mezi normálními auty působí jako zjevení. Motokáry mají slušný výkon, nicméně zájemci o jízdu musí souhlasit, že budou dodržovat dopravní předpisy, to znamená maximální rychlost 60 kilometrů za hodinu.

Web Tokyo Weekender uvádí, že 90 procent klientely jsou cizinci, přičemž motokáry při jízdě přitahují pozornost opět turistů z ostatních zemí, kteří ve chvíli, kdy jezdce spatří, okamžitě sahají po fotoaparátech nebo mobilech. Na místních obyvatelích japonské metropole je vidět, že jsou na tuto atrakci zvyklí a nevěnují jí až tak velkou pozornost.

Atrakci využívají především cizinci.

Atrakci využívají především cizinci.

FOTO: Vojtěch Pospíšil, Novinky

A proč se vlastně jezdí zrovna na motokárách? Odpovědí jsou videohry Mario Kart, v nichž závodí právě v motokárách postavy z kultovní série Super Mario, která se v 90. letech dočkala třeba i vlastního filmu, ačkoliv se o velkou kvalitu zrovna nejednalo.

Turisté si tak jízdu můžou zpestřit zapůjčením kostýmu své oblíbené postavičky, a to nejenom ze světa Super Mario. A právě v tom je kámen úrazu. Na firmu MariCar, která tuto atrakci provozuje, si posvítil herní kolos Nintendo, jenž Super Maria vytvořil a patří mu všechna autorská práva.

Nintendo na MariCar nedávno podalo žalobu kvůli porušení copyrightu a nekalé soutěži právě kvůli tomu, že bez povolení používá kostýmy postav vytvořených Nintendem, uvedl web Japan Times. Podobnou službu sice v Tokiu poskytuje více firem, například Akibakart, ale MariCar to zřejmě schytal kvůli svému názvu, který nápadně připomíná Mario Kart.

Ano, Spiderman s rouškou. Kromě kostýmů ze série Super Mario si lze zapůjčit i obleky jiných hrdinů.

Ano, Spiderman s rouškou. Kromě kostýmů ze série Super Mario si lze zapůjčit i obleky jiných hrdinů.

FOTO: Vojtěch Pospíšil, Novinky

V žalobě Nintendo požaduje ukončení nepovoleného využívání kostýmů a náhradu škody ve výši 10 miliónů jenů, což je asi 2,2 miliónu korun. Abychom to zasadili do perspektivy – nejlevnější taxa za jednu dvouhodinovou jízdu činí u MariCar 8000 jenů, tedy něco přes 1700 korun.

Pro firmu se tak jedná o docela velkou částku a bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvine. Trumfy v rukou má zatím Nintendo, které prý v posledních měsících MariCar kvůli porušování copyrightu varovalo, ale reakce se nedočkalo.