Hlavní obsah

Šéf aerolinek United se přece jen kaje. Brutálně vyvedenému cestujícímu se omluvil

Novinky, jky

Ředitel amerických aerolinek United Airlines Oscar Munoz tlak neustál. Ačkoliv nejdříve ve veřejných vyjádřeních neprojevil pasažérovi brutálně vyvedenému z letadla kvůli údajnému overbookingu nejmenší pochopení, tlak veřejnosti a médií ho k tomu přiměl. Nebo to bylo možná krizové PR oddělení firmy, které po propadu akcií aerolinek pochopilo, že si společnost zadělala na pořádný průšvih.

Foto: Profimedia.cz

Aerolinky United jsou už třetím dnem v centru dění. Ne však tak, jak by si asi představovaly. Ilustrační foto

Článek

Oscar Munoz nakonec obrátil. Ač v prvních vyjádřeních nebylo po omluvě napadenému cestujícímu ani vidu ani slechu, nyní je vše jinak. Munoz, který dříve 69letého pasažéra označil za bojovného, uvedl, že je znepokojený tím, co se v neděli večer stalo. [celá zpráva]

„Hluboce se omlouvám zákazníkovi, který byl násilně vyveden z letu, i všem dalším pasažérům na palubě. S nikým by nemělo být zacházeno takovým způsobem,” uvedl Munoz ve svém prohlášení, které je v ostrém kontrastu s tím, jak reagoval předtím. [celá zpráva]

Nešlo prý o overbooking

Muž byl během zásahu bezpečnostních pracovníků, které na palubu pozvala posádka letadla, zraněn. Utrpěl šok a lehká poranění, s nimiž byl ošetřen v nemocnici v Chicagu. Jeho stav je podle vyjádření rodiny dobrý. Bezpečnostní pracovník, který s ním zacházel tak brutálně, již dostal údajně výpověď.

V úterý večer mluvčí aerolinek United Airlines uvedl, že i když bylo všech 70 sedadel zaplněných, tak prý nedošlo k overbookingu, jak dříve média informovala. Zajímavé na tom však je to, že aerolinky tuto skutečnost z počátku ani v nejmenším nerozporovaly.

Co je overbooking?
Jde o zcela běžnou praxi, kdy aerolinky prodají na určitý let více letenek, než mají v letadle ve skutečnosti míst. Nestává se to omylem, ale cíleně. Většinou totiž někdo nedorazí nebo si let přerezervuje, a tak na palubách vznikají volná místa. Tato praxe situaci řeší a pomáhá aerolinkám maximalizovat efektivitu.

Šetření bude hotové do konce dubna

Ve svém prohlášení Munoz uvedl, že aerolinky plánují prověřit postup posádky, interní postupy pro motivování dobrovolníků k opuštění letadla i celkový postup, jak aerolinky pracují na letech zasažených overbookingovou situací. O výsledky tohoto postupu se aerolinky podělí prý nejpozději koncem dubna.

„Zavázal jsem se našim zákazníkům i zaměstnancům, že opravíme to, co je nefunkční, aby se to už neopakovalo,” uvedl Munoz, který ještě v pondělí interně chválil posádku letadla, že postupovala přesně podle regulí společnosti.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám