Oscar Munoz nakonec obrátil. Ač v prvních vyjádřeních nebylo po omluvě napadenému cestujícímu ani vidu ani slechu, nyní je vše jinak. Munoz, který dříve 69letého pasažéra označil za bojovného, uvedl, že je znepokojený tím, co se v neděli večer stalo. [celá zpráva]

„Hluboce se omlouvám zákazníkovi, který byl násilně vyveden z letu, i všem dalším pasažérům na palubě. S nikým by nemělo být zacházeno takovým způsobem,” uvedl Munoz ve svém prohlášení, které je v ostrém kontrastu s tím, jak reagoval předtím. [celá zpráva]

Nešlo prý o overbooking

Muž byl během zásahu bezpečnostních pracovníků, které na palubu pozvala posádka letadla, zraněn. Utrpěl šok a lehká poranění, s nimiž byl ošetřen v nemocnici v Chicagu. Jeho stav je podle vyjádření rodiny dobrý. Bezpečnostní pracovník, který s ním zacházel tak brutálně, již dostal údajně výpověď.


V úterý večer mluvčí aerolinek United Airlines uvedl, že i když bylo všech 70 sedadel zaplněných, tak prý nedošlo k overbookingu, jak dříve média informovala. Zajímavé na tom však je to, že aerolinky tuto skutečnost z počátku ani v nejmenším nerozporovaly.

Co je overbooking?
Jde o zcela běžnou praxi, kdy aerolinky prodají na určitý let více letenek, než mají v letadle ve skutečnosti míst. Nestává se to omylem, ale cíleně. Většinou totiž někdo nedorazí nebo si let přerezervuje, a tak na palubách vznikají volná místa. Tato praxe situaci řeší a pomáhá aerolinkám maximalizovat efektivitu.

Šetření bude hotové do konce dubna

Ve svém prohlášení Munoz uvedl, že aerolinky plánují prověřit postup posádky, interní postupy pro motivování dobrovolníků k opuštění letadla i celkový postup, jak aerolinky pracují na letech zasažených overbookingovou situací. O výsledky tohoto postupu se aerolinky podělí prý nejpozději koncem dubna.

„Zavázal jsem se našim zákazníkům i zaměstnancům, že opravíme to, co je nefunkční, aby se to už neopakovalo,” uvedl Munoz, který ještě v pondělí interně chválil posádku letadla, že postupovala přesně podle regulí společnosti.