„Nechci některé otázky označovat za hloupé, protože jsme vždycky raději, když se klienti ptají na všechno, co je napadne, než aby je pak na místě cokoli zaskočilo,” uvedla Jenni Marrová, manažerka jedné z australských cestovek. „Ale je pravda, že se občas setkáme s dotazy, které nás pobaví,” dodala a připojila nejoblíbenější, s nimiž se během kariéry setkala.

„Když nezaplatím rezervaci sedadla v letadle, budu muset stát?” Nebo reakce na sdělení, že Vietnam vyžaduje víza: „Já mám MasterCard, musím ji u banky změnit na Visa kartu?”

Její kolega Matt Castell z další cestovní kanceláře tvrdí, že agenti milují bizarní požadavky, díky kterým se udržují neustále v pohotovosti. Například když se zákazník ptá, jak má nenápadně propašovat zásnubní prsten přes letištní ochranku, aby se o něm nedozvěděla jeho přítelkyně, kterou chtěl během romantické dovolené požádat o ruku.

Na opačné straně byl naopak požadavek páru, který se rozešel poté, co si společně koupili dovolenou bez možnosti ji stornovat. A agent cestovní kanceláře měl zajistit, že budou sedět každý na opačném konci letadla, aby se nemuseli vidět.

Mumifikovaná hlava i kyblík s kuřetem

Další kategorii tvoří nezvyklé položky, které si cestovatelé chtějí přibalit do zavazadel a zjišťují, zda je to možné. Například 23 kilogramů krevet na Nový Zéland, kyblík s kuřetem z KFC do Manily, popel zesnulého příbuzného a dokonce i mumifikovaná hlava.

Kim Culyerová, sloupkařka píšící o cestování, také nasbírala řadu kuriózních dotazů: „Piju jenom kokakolu, kolik přepravek si s sebou můžu vzít na výletní plavbu?”, „Mám vyrážku kdykoli někam vyrazím s ruksakem, co byste mi doporučila?”, „Nechci letět v letadle s brečícími miminy, jak to mám zařídit?”

A čestné místo na jejím seznamu tvoří muž, který jí napsal rozhořčenou stížnost, protože ve svém sloupku nezdůraznila, že na Fidži rostou kokosové palmy. A on měl celou dobu pobytu strach opustit pokoj, aby mu nějaký kokos nespadl na hlavu a nezabil ho.