Pravidelná údržba vyplývá z norem a pokynů výrobce, především se při ní dělají kontroly pohonů, stanic, tratě, promazávají se kladkové baterie. Lanovku čekají i brzdné zkoušky se zatížením. „Náročnějším úkonem bude při nynější podzimní údržbě zkrácení lana na prvním úseku," řekl Martinec.

Kabinová lanovka je po kompletní výměně v provozu na prvním úseku od prosince 2013, na druhém úseku jezdí od února 2014. „Zvýšený zájem lidí o novou lanovku stále trvá. I letos byl proti staré lanovce vyšší asi o 20 až 30 procent," upřesnil Martinec.

Letošní letní sezóně podle něj přálo počasí. „Například v srpnu se kvůli větru nejezdilo až na vrchol jen čtyři dny, zatímco loni v srpnu se na vrchol nejelo devět dnů," uvedl Martinec.

Nová lanovka za více než 300 miliónů korun nabízí turistům čtyřmístné kabiny místo dřívějších otevřených dvousedaček na zařízení z roku 1949. Doba jízdy na vrchol se zkrátila z 25 na 16 minut, kapacita lanovky však zůstala stejná, což byla podmínka ochránců přírody. Ve špičkách se tak u lanovky stále tvoří až několikahodinové fronty.