„Chtěli jsme vytvořit letiště, jaké jinde nemají," řekl architekt Takao Goto ze společnosti Nikken Sekkei, která terminál navrhla. „Na závodní dráze je dobré to, že všichni na světě vědí, k čemu slouží. Je to globální symbol," dodal.

Místo elektronických informačních tabulí a pohyblivých chodníků tak mají pasažéři terminálu 3 k dispozici zhruba kilometr drah. Dráhy v barvě oblohy, tedy modré, vedou k odletům. Zemitá červená míří k příletům a tato barva má prý symbolizovat úlevu.

Pasažéři si pochvalují přehlednost tras.

Pasažéři si pochvalují přehlednost tras.

FOTO: Okauchi/REX Shutterstock, Profimedia.cz

Minimalistický interiér má podle designérů omezit zmatek a stres související s leteckou dopravou. Nízkonákladové aerolinky v Japonsku fungují poměrně krátce a loni se na vnitrostátní dopravě podílely pouhými osmi procenty.

Nový terminál, kterým by mohlo projít až 7,5 miliónu lidí ročně, je tak vnímán jako potřebný odrazový můstek pro budoucí rozvoj nízkonákladové dopravy.