Podle informací serveru na Řecko připadlo celkem 24 procent všech reklamací. Turecka se týkalo 20 procent stížností, Tuniska 15 procent, Egypta 11 procent a Bulharska 10 procent. Přístup cestovních kanceláří k vyřizování reklamací se přitom nijak dramaticky nezměnil. Vzájemnou dohodou končí pouze čtvrtina případů.

„Pouze malá část CK je ochotna vyplatit klientům náležitou kompenzaci již v rámci mimosoudního jednání. Většina z nich se bohužel stále snaží reklamace řešit poskytnutím neúměrně nízkých slev, mnohdy i v podobě slevy na další zájezd nebo je zcela ignoruje," uvedl právník portálu Petr Novák.

Nejčastěji jsou klienti cestovních kanceláří nespokojeni s tím, že jsou po příjezdu do destinace ubytováni v jiném hotelu, než který si objednali. Dále si stěžují na nízkou úroveň ubytování a služeb, které mnohdy ani zdaleka neodpovídají informacím v katalogu. Problémem bývá především nedostatečný úklid a jednotvárná strava, výjimkou však není ani zkažené jídlo, plíseň či hmyz na pokoji, uvádí portál.

„Řešili jsme i případ nevybíravého a hrubého chování ze strany majitele hotelu. Jiní klienti zase museli čelit zájezdu tuniských dětí, které si z bazénu udělaly toaletu," dodal Novák.

Co vám náleží a jak se bránit

Klienti CK mají nárok na poskytnutí služeb uvedených ve smlouvě o zájezdu, v katalogu či na internetových stránkách pořadatele. V opačném případě mají právo zájezd reklamovat a žádat přiměřenou slevu z jeho původní ceny. Ta se obvykle pohybuje od pěti do 50 procent, orientační přehled slev nabízí Frankfurtská tabulka slev, kterou naleznete zde.

Přestože v ČR není závazná, soudy k ní obvykle přihlížejí. Kromě slevy za vady zájezdu mohou klienti v závažných případech požadovat také tzv. náhradu za ztrátu radosti z dovolené. Jde o odškodnění za psychickou újmu, která je spojená zejména s pocitem zklamání a stresem vyvolaným danými komplikacemi.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: