Touhu po dobrodružství, výzvách i seznámení s novými přáteli má vyvolat reklamní spot portálu Hostelworld. Skupina sedmi mladých dobrodruhů ve videu navštíví skalní jezírko Ik Kil v mexickém Yucatánu. Výlet divokou přírodou se mění v ještě divočejší výzvu — svléknout se donaha a do jezírka skočit z nemalé výšky.

Až poté, co se ke skoku všichni odhodlají, divák zjišťuje, že se dotyční skoro vůbec neznají, přestože spolu zažívají něco tak důvěrného. A právě v tom tkví poselství videa — má ukázat sílu a kouzlo spontánního dobrodružství. Server chce totiž oslovit opravdové cestovatele putující za zážitky a poznáním, nikoliv za suvenýry a pozlátkem, jak uvedl marketingový ředitel portálu Ottokar Rosenbernger pro britský deník The Telegraph.

Spot je poměrně kontroverzní mimo jiné proto, že nyní světové památky naopak bojují proti nahotě a neuctivému chování turistů – kupříkladu kambodžský Ankgor, pyramidy v Gíze i peruánské Machu Picchu. K probuzení fantazie diváků je ovšem nahota celkem zaručeně fungujícím nástrojem.

Může se Vám hodt na službě Firmy.cz: