Hlavní obsah

Do Chorvatska se letos podívá o tisíce Čechů méně

Právo, ČTK, pro

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Do Chorvatska letos vycestuje až o deset procent méně obyvatel Česka, zejména individuálních turistů. Důvodem je nejspíš také zpoplatňovaní některých služeb, které dříve rekreanty nestály nic.

Foto: Bohuslav Borovička, Právo

Pláž u chorvatského Pakoštane. Archivní snímek

Článek

Oproti předcházejícím rokům, kdy do Chorvatska, jedné z nejoblíbenějších zahraničních destinací, každoročně zavítalo asi 800 tisíc Čechů, by desetiprocentní pokles návštěvnosti těchto turistů znamenal o mnoho desítek tisíc méně rekreantů. Odhaduje to poradenská společnost Mag Consulting.

Důvodem poklesu jsou podle firmy komplikace v dopravě, nárůst cen a nové poplatky. Dopravu českým turistům krátce po výjezdu na dovolenou komplikují rozsáhlé opravy na dálnici D1 a fronty, které se tvoří na hranicích Slovinska a Chorvatska, kde stále pokračují pasové kontroly.

Placené sprchy na plážích

Dalším důvodem poklesu výjezdů českých turistů do Chorvatska má být zpoplatnění některých služeb. „Mnohé chorvatské pláže zavedly například poplatek za sprchy na plážích, kdy jedno osprchování stojí dvě chorvatské kuny. I když se tato částka zdá nevýznamná, u čtyřčlenné rodiny s malými dětmi není zcela zanedbatelná,“ upozornil analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek.

Problémem jsou také rostoucí ceny v obchodech, dodal. „Meziroční výkyv poptávky po Chorvatsku je minimální, aktuální pokles oproti loňsku u nás představuje v celkovém objemu cca šest procent,“ uvedla Pavlína Pešová z cestovní kanceláře Firo-tour.

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) se v květnu a červnu prodej pobytů do Chorvatska zastavil, proto cestovní kanceláře začaly nabízet vysoké slevy. „Nyní je situace úplně opačná. Přibližně od poloviny července se prodej výrazně zvýšil a v současné chvíli nemají cestovní kanceláře v nabídce téměř žádné volné ubytovací kapacity, které by byly pro českou klientelu cenově dostupné,“ uvedla tajemnice AČCKA Kateřina Petříčková.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz

Reklama

Výběr článků

Načítám