Je konání managementu hotelu legální či není? Těžko říci. Zástupce hotelu však zdůrazňuje, že tímto se jejich ubytovací zařízení pouze brání tomu, že hosté „nemusí pochopit“ staré vybavení hotelu a mohou jej považovat omylem za omšelé a místo za stylové za staromódní.

„Pokud vaši hosté hledají ubytování typu Marriott, tak se jim u nás možná líbit nebude,“ stálo doslova ve vyjádření hotelu.

V obsáhlých podmínkách, které hosté při ubytování podepisují, stojí i to, že novomanželé souhlasí s tím, že za každou negativní recenzi na jakémkoliv internetovém serveru, napsanou někým ze svatebčanů bude páru naúčtována pokuta 500 dolarů, která bude stržena z vratné zálohy. Peníze budou prý vráceny ve chvíli, kdy bude negativní recenze vymazána.

Jde o šikanu, tvrdí lidé

Jenže jak se zdá, hotel si touto podmínkou pořádně zavařil. Jen na hodnotícím portálu Yelp se na hlavy vedení hotelu snesla sprška tvrdé kritiky. „To je to nejhorší obchodní opatření, o kterém jsem kdy slyšel,“ zní jedna ze slušnějších reakcí. Ty ostatní pak mluví o nepřípustném šikanování.

Hotel se už snaží mírnit kritiku tvrzením, že šlo pouze o vtip a zmínku o pokutě z podmínek vyvěšených na internetu v pondělí odstranili. To však vlnu kritiky nezastavilo, protože tomuto tvrzení nikdo nevěří. V pravidlech ubytování byla totiž více než rok a půl.

Recenze na objednávku

V květnu tohoto roku začal italský úřad vyšetřovat portál Tripadvisor kvůli několika stížnostem zákazníků a majitelů restaurací či hotelů. Výsledkem vyšetřování bylo zveřejnění dokumentu, který potvrzoval to, o čem se mluvilo už dlouho. Mnoho recenzí bylo psáno lidmi, kteří na daném místě ve skutečnosti nikdy nebyli a recenzi psali na objednávku.