Podle Hynka Špinara z cestovní kanceláře Eso travel je konkurence aerolinek cestujících do Thajska tak velká, že vypravovat charterové lety znamená určité ekonomické riziko.

„V nejvyšší sezóně létá do Thajska z Evropy 50 leteckých spojů denně. Závazek naplnění charterů na celou sezónu je poměrně velké riziko například i proto, že mnoho turistů se vypravuje do Asie individuálně, bez cestovky. V tak frekventovaně obsluhované destinaci, jakou je Thajsko, navíc chartery těžko cenově a pohodlím konkurují linkovým spojům, přestože také mají své výhody. Je to zkrátka přirozený vývoj trendů v letecké dopravě," řekl Novinkám Špinar.

Přímou souvislost mezi zájmem o charterové lety a rostoucí nabídkou pravidelných spojů potvrzuje také mluvčí CK Čedok Tomáš Brejcha: „Vždy záleží na aktuálních leteckých řádech aerolinek, které do dané oblasti létají. O Thajsko je dlouhodobě enormní zájem, v zimní sezóně je jednou z nejvyhledávanějších exotických destinací. Je proto velmi dobře dostupné pravidelnými leteckými linkami.”

Chartery do exotiky, ale třeba i do Egypta

Travel Service je nyní jediným tuzemským dopravcem poskytujícím charterové lety z českých letišť. Dálkové destinace obsluhuje menším letounem Boeing 737-800 s technickým mezipřistáním na doplnění paliva, let je tak delší.

Pro zimní sezónu společnost plánuje vypravit lety do Tanzanie, Keni, Senegalu, na Kapverdské ostrovy, do karibských destinací a zemí v Mexickém zálivu (Kuba, Mexiko, Dominikánská republika, Jamajka a Venezuela). V neposlední řadě pak do klasických zimních dovolenkových destinací, jako je Egypt a Kanárské ostrovy.