Hlavní obsah

Jourová: Nechtěli jsme být zbrklí, kampaň na propagaci ČR v Rusku dostala zelenou

Novinky, jky

Ministryně pro místní rozvoj Věra Jourová na středeční tiskové konferenci Asociace cestovních kanceláří (ACK) uvedla, že byla v uplynulých dnech pod velkým tlakem, zda spustit, či nespustit kampaň na propagaci České republiky v Rusku. Kampaň tak nakonec v Rusku společně s dalšími třemi destinacemi ČR opravdu spouští. Potvrzuje to skutečnost, že ruský turista je pro Českou republiku nesmírně lukrativní.

Foto: Petr Horník, Právo

Ministryně pro místní rozvoj Věra Jourová

Článek

„Co se týče Ruska v oblasti incomingové turistiky, tak zaznamenáváme výrazný nárůst přílivu turistů z této země. Růstový trend je poměrně výrazný. Turista z Ruska navíc utratí zhruba čtyři tisíce korun za den, což je pro stát výrazný příjem,” uvedla Jourová a dodala, že jen v loňském roce zahraniční turisté přinesli České republice přes 137 miliard korun.

„Situace na Ukrajině zasáhla bohužel velmi vážně i do života cestovních kanceláří a agentur, které se zabývají příjezdovou turistikou především z Ruské federace,” potvrdil nepříjemnou situaci českých podnikatelů předseda ACK Viliam Sivek, který je rád, že se vláda jako celek vyjadřuje k nelehké situaci na Krymu objektivně.

„Základní problém je devalvace rublu. Jestli klesne kurz rublu o 20 procent, začínají naše touroperátory a hotely tlačit do snižování cen,” zdůraznil Sivek.

Při blížící se hlavní turistické sezóně by mohlo snížení počtu rusky mluvících turistů přijíždějících do České republiky podle Sivka značně ovlivnit příjmy státu. Rusové patří společně s Němci, Američany a Číňany mezi nejvíce bonitní turisty.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám