„Do České republiky přijelo vloni 7,3 miliónu zahraničních turistů, což je zatím historický rekord v návštěvnosti. Příjmy z příjezdového cestovního ruchu dosáhly 137,9 miliardy korun, což bylo o sto miliónů více než vloni. Máme radost, že se potvrzuje trend, že nejen Praha, ale i další místa České republiky se začínají těšit většímu zájmu turistů. V letošním roce bychom byli rádi, kdyby se podařilo počet turistů ještě navýšit,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Věra Jourová (ANO).

Video

Propagační spot České republiky pro ruské diváky. Zdroj: CzechTourism

„Připravovaná televizní kampaň, která je součástí projektu Rebranding a marketingová podpora příjezdového cestovního ruchu, bude emotivní a moderní formou vyprávět příběhy zahraničních turistů v České republice. Jednotlivé spoty na podporu příjezdového cestovního ruchu jsme diverzifikovali na základě specifických očekávání, která turisté z jednotlivých zemí od pobytu v České republice mají,” vysvětlil ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

V praxi to znamená, že v Rusku se bude Česká republika prezentovat jako země vhodná k nákupům s nadstandardní nabídkou lázeňských a wellnessových aktivit. Naproti tomu v Číně budou o České republice slýchat jako o zemi s bohatým kulturním dědictvím. „Právě toto přesné zacílení nám umožní efektivní prezentaci na jednotlivých zahraničních trzích,“ zdůraznil Vondruška.

Hodnota kampaně je podle ČTK 42 miliónů korun, 36 miliónů z této sumy přitom pokryjí fondy EU.