Dobrou knihu postupně nahrazují tablety, počítače a chytré telefony, na kterých si ani během dovolené turisté neodpustí chatování s přáteli, kontrolu e-mailové schránky a sledování nezastavitelného toku zpravodajských událostí.

Společnost Thistle Hotels udělala průzkum mezi dvěma tisíci cestovateli. Ti prozradili, co považují za největší nedostatky svých dovolených. Studie mimo jiné odhalila, že průměrný turista stráví nejméně hodinu denně na sociálních sítích a na svých oblíbených webových stránkách.

Právě závislost na internetu dala vzniknout jedné z nejčastějších stížností turistů na dovolené. Celkem 38 procent z nich je nespokojených, když musí platit za připojení na hotelovou wi-fi. Dostupnost internetu zdarma je pro ně důležitým faktorem spokojené dovolené.

Od bazénu k televizi

Celých 69 procent lidí má pak negativní zkušenost s protivným hotelovým personálem. Až 45 procentům dotázaných turistů vadilo, že při příchodu do jejich pokoje v něm právě probíhal úklid.

Hotelový bazén je důležitou součástí ubytování pro 49 procent dotázaných. Být blízko atraktivním cílům navštívené destinace vyžaduje podle průzkumu 41 procent turistů. Roli hraje i nabídka jídel - 37 procent lidí rozzlobí nevelký výběr jídel u švédských stolů. A co taková televize na pokoji? I tu vyžaduje 37 procent účastníků průzkumu.