Hlavní obsah

Závada na palivovém systému uvěznila pasažéry Travel Service v Dubaji. Na letišti strádali 15 hodin

Novinky, Jakub Kynčl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Cestující, kteří na Srí Lance nasedli na let Travel Service QS 4129, na dubajském letišti Al Maktoum zřejmě prožívali noční můru. Letadlo bylo podle cestujících porouchané od začátku, ale aerolinky se jej rozhodly odstavit až v Dubaji ve středu v 11 hodin večer místního času (20.00 SEČ). Tam pasažéři letu uvízli přes noc a ještě po 14 hodinách neodletěli do Prahy. Ubytování se jim na noc nedostalo.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Letadlo společnosti Travel Service. Ilustrační foto

Článek

„Ano, můžu vám potvrdit, že let QS 4129 měl plánovaný přílet do Prahy na 1.35 ráno, avšak stále ještě nepřiletěl. Informace v systému nejsou zcela jasné, podle všeho by mělo letadlo za dvě hodiny opustit Srí Lanku,” řekl ve čtvrtek Novinkám zaměstnanec informační linky Letiště Václava Havla. Jenže to má háček – Češi na Srí Lance už dávno nejsou. Podle všeho totiž od osmi večer našeho času trčí v Dubaji.

„Momentálně čekám spolu s asi 200 cestujícími na dubajském letišti, kde čekáme už více než osm hodin. Jednalo se o let Colombo (Srí Lanka), Gan (Maledivy), Dubaj do Prahy. Již od prvního vzletu mělo letadlo zpoždění. Jeden z cestujících tvrdí, že viděl při mezipřistání v Ganu únik paliva. Bohužel nemám fotografie, letištní zaměstnanci vždy zakročili, když se někdo pokusil fotit,” napsala Novinkám pasažérka letu v 6.25 ráno dubajského času, tedy ve 3.25 českého. Žena si nepřeje být jmenována, avšak Novinky její totožnost znají.

Podle mluvčí společnosti Travel Service Vlaďky Dufkové technická závada letadla postihla 127 cestujících.

Letadlo přistálo v Dubaji ve 22.00 místního času (19.00 českého) a o hodinu později byl let do Prahy zrušen, když už cestující čekali na ranveji na vzlet. Do Dubaje přiletělo náhradní letadlo až v půl druhé odpoledne místního času ve čtvrtek, cestující tak strávili noc na letišti bez toho, aby jim aerolinky zajistily ubytování.

Museli vyslat náhradní letadlo

„Před plánovaným odletem z Dubaje byla u tři roky starého letadla Boeing 737-800 zjištěna technická závada na palivovém systému. Bezpečnost cestujících a posádky je vždy prioritou. Letadlo muselo být odborně prohlédnuto a na odstranění závady okamžitě začali pracovat technici. Bohužel se ukázalo, že odstranění závady vyžaduje dlouhou dobu, rozhodli jsme se tak vypravit do Dubaje náhradní letadlo,” informovala Novinky Dufková.

„Během čekání na náhradní letadlo bychom 127 cestujícím rádi poskytli ubytování na hotelu, bohužel z důvodu velké časové náročnosti imigračních procedur (cestující nemají víza pro vstup do země a je nutno vyřídit vstupní víza) jsme tuto variantu nemohli realizovat a cestující zůstali během čekání na náhradní letadlo v tranzitní zóně letiště. Věřte, že jsme dělali maximum,” dodala Dufková.

Nad občerstvením panují dohady

„Momentálně jsme někteří na cestě už 24 hodin. Posádka letadla s námi nekomunikuje, Travel Service také ne. Odmítají nám poskytnout hotel nebo deky, cokoli. Jediný vstřícný krok byly poukázky do McDonald’s na letišti (to někteří například ze zdravotních důvodů nemohou využít). Víme jen drobnosti z "řečí" letištního personálu. Podmínky považuji za naprosto nevhodné. Zástupci letiště tvrdí, že společnosti Travel Service nabídli služby jako ubytování, ta ale odmítla. Nebýt zástupců letiště, tak nemáme ani vodu,” tvrdí znechucená pasažérka.

S tím však mluvčí společnosti Travel Service nesouhlasí a tvrdí: „Cestujícím jsme na letišti poskytli asistenci a zajistili možnost občerstvení každé dvě hodiny.”

„Lidé jsou zoufalí a vyčerpaní. Nechápeme, jak je možné, že poškozené letadlo vůbec letělo až do Dubaje. Teprve nyní dorazilo nové letadlo, které by nás mělo dopravit do Prahy. Věřím, že do hodiny a půl snad konečně odletíme,” dodala textovou zprávou cestující ve 13.30 dubajského času (10.30 českého).

Dufková se však ohrazuje proti tomu, že by mělo být letadlo porouchané již při odletu z Colomba. „Jsou to lži,” tvrdí. Cestující však netvrdila, že by bylo letadlo porouchané při odletu z Colomba. Technické problémy měly podle ní nastat poprvé na maledivském letišti Gan.

První zpoždění kvůli zdravotní indispozici

Úplně první zpoždění let nabral ale už před odletem z Colomba. U jedné z cestujících došlo ke zdravotní indispozici a byl nutný lékařský zásah, přičemž zpoždění činilo bez deseti minut dvě hodiny, informovala Dufková. To potvrzuje i pasažérka, se kterou jsou Novinky v kontaktu: „První zpoždění bylo kvůli jedné nemocné paní, to samozřejmě není vinou aerolinek. To, co se dělo poté, je už ale úplně jiný příběh,” uvedla pasažérka.

Plánovaný přílet letadla do Prahy je podle Dufkové v 18.15 SEČ, podle zástupce Letiště Václava Havla má letadlo přiletět ještě o 20 minut později. Celkové zpoždění tak bude činit zhruba 17 hodin. Cestujícím ze Srí Lanky se tak doprava s aerolinkami protáhne přibližně na bezmála 40 hodin cestovního času.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám