V předvánočním čase jsme téměř všichni tak trochu naměkko. Proto není divu, že se nová reklamní kampaň nízkonákladových aerolinií WestJet stala absolutní trefou do černého. Společnost šokovala sofistikovaným nápadem a propracovaností provedení.

V odletových halách letiště v Torontu a Hamiltonu se virtuální Santa Klaus bezelstně dotazoval z velké obrazovky cestujících mířících do Calgary, co by si letos přáli najít pod stromečkem. K tomu, aby s ním pohovořili, museli u Santovy budky naskenovat svoji letenku. Právě díky načteným údajům měla společnost všechny informace, které potřebovala.

Zatímco nic netušící pasažéři nastoupili do letadla, následujících několik hodin bylo asi nejvíce stresující částí kampaně. Někdo chtěl tablet nebo mobilní telefon, jiní byli skromnější a vyslovili přání dostat k Vánocům třeba jen ponožky a spodní prádlo. Bylo tedy nutné navštívit v krátkém čase mnoho různých obchodů.

Od elfů k dárkům

Organizačně náročný projekt začala společnost připravovat už v srpnu. Aby taky ne. Jen na bleskovém nákupu „objednaných“ předmětů, mezi nimiž se objevila například také velkoplošná televize, se podílel tým 150 dobrovolníků. Ti vzali obchody útokem a obstarali více než 350 dárků.

Video, které má na internetu za pouhých pět dní od zveřejnění desítky miliónů zhlédnutí, ukazuje průběh kampaně od začátku až do konce.

Desítky cestujících, stále bez sebemenšího podezření, očekávaly na zavazadlových pásech své kufry. Místo toho se ale ve vánočně nazdobené hale rozsvítila světýlka a ze stropu začal padat umělý sníh. V tu chvíli se pás rozjel. Namísto tašek na něm ale byly úhledně zabalené dárky se jmenovkami šokovaných a leckdy k slzám dojatých majitelů.

Zatímco loni WestJet začátkem prosince poslal na letiště tančit a zpívat skupinu elfů a své klienty chtěl ohromit nadsázkou, letos vsadily aerolinky na emoce. To se vyplatilo, protože nová kampaň je mnohonásobně úspěšnější. Například na sociálních sítích si ji v posledních dnech snad nešlo nevšimnout.

Video

Také v roce 2012 překvapily aerolinky WestJest své klienty přímo na letišti

Přestože většina uživatelů video komentovala výhradně superlativy, našli se i tací, které sdílený spot začal velmi rychle otravovat.

Ať už patříte do té či oné skupiny, jedno se aerolinkám WestJet upřít nedá. Minimálně několik stovek jejich klientů na letošní Vánoce určitě nezapomene. A další tisíce cestovatelů si pro svou příští cestu možná vyberou právě je.