Hlavní obsah

Zaplatil si dvě místa v letadle. Dostal každé v jiné řadě

Novinky, fis

Třiačtyřicetiletý Brit Les Price se svojí váhou přes 230 kilogramů musel v letadle zaplatit za dvě sedadla. Nakonec měl však problém se posadit při cestě do cílové destinace, i zpět.

Foto: Profimedia.cz

Pro lidi s nadváhou může být cestování letadlem komplikovanější, než by se mohlo zdát. Ilustrační foto

Článek

Vysoká nadváha způsobila britskému cestujícímu nečekané komplikace. Nejprve si muž musel u letecké společnosti, kterou se rozhodl nejmenovat, zaplatit dvě místa v letadle, protože jeho váha překračuje limit 127 kilogramů. Posléze ale zjistil, že na sedadlech vlastně nemůže i tak sedět.

Les Price, žijící blízko Newportu ve Walesu, se rozhodl letět do Irska. Jak v pondělí napsal britský deník Daily Mail, kromě řešení dalších zádrhelů musel Price absolvovat na letišti potupné vysvětlování, proč má dvě letenky.

Když se obézní muž vážící zhruba 235 kilogramů chtěl na svá dvě místa posadit, zjistil, že jedno z jeho sedadel je u okna a druhé v uličce a uprostřed sedí jiný pasažér. Cestou zpět mu personál taktéž nepřál. Jeho místa byla od sebe vzdálená dokonce dvě řady. Jednu sedačku měl v řadě 17, druhou v řadě 19.

Nadváha se nevyplácí

S tím, že obézní cestující musí za letenky zaplatit více, respektive úměrně své váze a hmotnosti zavazadla, přišla letos v dubnu polynéská letecká společnost Samoa Air. Britský deník Telegraph vzápětí informoval o výsledcích průzkumu cestovní agentury Sunshine.co.uk, která se dotazovala zhruba 2500 Britů, zda s tímto systémem souhlasí.

Celkem 63 procent dotazovaných, kteří odpověděli, že souhlasí s tím, aby pasažéři letadel platili za letenku podle své váhy, stálo proti 29 procentům, kterým se toto pravidlo naopak nelíbilo. Zbytek nezaujal žádné stanovisko.

Asi nikoho příliš nepřekvapí, že z těch, kteří souhlasili, měl pouze každý pátý problém s nadváhou, zatímco z těch, kteří se stavěli proti systému polynéských aerolinek, bojovaly s obezitou dvě třetiny.

Reklama

Výběr článků

Načítám