Hlavní obsah

Ten kufr si nechte, stejně se mi nelíbil. Sarkastický dopis aerolinkám baví svět

Novinky, Jakub Kynčl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ne každý se umí ozvat, když se mu nedostane standardních služeb. A opravdu skoro nikdo neumí takovou stížnost zformulovat sarkasticky, s nadhledem, humorně, a přesto kousavě. Pasažér karibských aerolinek LIAT se ovšem překonal a jeho dopis nyní plní stránky světových médií. Speciální pozornost mu věnoval i britský Daily Mail.

Foto: www.liat.com

Článek

O dopisu napsaném Arthurem Hicksem se svět dozvěděl víceméně jen díky tomu, že si jej v lokálních novinách na Britských Panenských ostrovech povšiml miliardář Sir Richard Branson, mimo jiné vlastník aerolinek Virgin. Dopis byl publikován už v dubnu, ale mezinárodní pozornosti se mu dostalo až nyní, když o něm napsal v pátek Branson na svém blogu.

Hicks napsal aerolinkám LIAT (Leeward Islands Air Transport), aby jim řekl o své zkušenosti, která čítala „degustaci” bezpečnostních kontrol na zcela každém letišti.

Informoval o tom, jak byl kontrolován škálou místních obyvatel během šesti mezipřistání, která předcházela příletu do jeho cílové destinace. Při všech musel navíc měnit letadlo.

Aerolinky LIAT byly založeny v roce 1956, sídlí na ostrově Antigua a létají po 21 místech napříč Karibikem.

Přišel i o zavazadlo

Když doletěl Hicks do své cílové destinace, jeho poslední lodní transport už odjel a on neměl jak se dostat na ostrůvek, kde měl zajištěno ubytování. Ve chvíli příletu už byly taktéž uzavřeny všechny místní bary a restaurace, a on si tak neměl kde koupit jídlo a pití. A aby toho nebylo málo, aerolinkám se navíc povedlo po cestě ztratit jeho zavazadlo.

Branson uvedl, že jeden z jeho známých mu řekl, že zkratka LIAT zkracuje výraz „Languishing In Airport Terminals”, tedy česky Utrpení v letištních terminálech. Dodal, že je důležité vnímat odezvu od cestujících a snažit se podle jejich připomínek služby vylepšit.

Branson umí reagovat osobně

Miliardář Branson přitom o vtipných stížnostech už něco ví. V roce 2008 napsal jistý Oli Beale jeho aerolinkám po letu z indické Bombaje do anglického Londýna e-mail popisující úroveň stravy na zmíněném letu.

Autor v něm uvedl, že po pekelné kulinářské výpravě, které byl během cesty podroben, by ochotně zaplatil přes tisíc rupií (330 korun) za jednu sušenku. Sám Branson označil stížnost za nejvtipnější v historii, muži sám zavolal, poděkoval mu za konstruktivní a vtipný e-mail a omluvil se mu.

Důkladné a detailní putování Karibikem: Dopis Arthura Hickse aerolinkám LIAT
Milé aerolinky LIAT, dovolte mi říci, jak je od vás ohleduplné, že svým pasažérům zařizujete tak důkladnou a detailní cestu Karibikem. Většina jiných aerolinek, se kterými jsem kdy cestoval, se mě pouze ve spěchu snažila dostat z bodu A do bodu B. Byl jsem překvapen, že nám bylo včera umožněno zastavit nejen na jednom či dvou letištích, ale hned na úžasných šesti letištích. A kdo by chtěl letět v jednom letadle celou cestu, že? Museli jsme měnit letadlo a dotankovávat na každé zastávce. Zejména jsem si pak užil ochutnávku bezpečnostních skenerů na úplně každém letišti. Považuji za směšné, že si někteří lidé myslí, že jsou všechny stejné. Co se týče osahávání velkou škálou místních, no, cítím se, jako bych byl objímán už většinou Karibiku. Přišlo mi také jedinečné, že bylo vše činěno „v ostrovním tempu”, protože mám rád dostatek času na vstřebání atmosféry jednotlivých odletových hal. No a ohledně našeho příletu - kdo by po tom všem létání ještě chtěl usednout do lodi, že? Jsem rád, že naše loď už byla dlouho pryč poté, co jsme včera v noci dorazili do Tortoly. Navíc všechny ty hlučné bary a restaurace už byly aspoň uzavřené. Takže děkuji LIATe. Teď už rozumím, proč si říkáte „Karibské aerolinky”.P.S.: Ten můj kufr si nechte, stejně se mi nelíbil.

Reklama

Výběr článků

Načítám