Nově otevřený Terminál A mezinárodního letiště Dubaj má rozlohu 528 tisíc metrů čtverečních a jeho výstavba vyšla v přepočtu na 56,5 miliard korun. Pasažéři z terminálu vcházejí do letadel jednou z dvaceti bran.

Protože je terminál postaven speciálně pro dvoupodlažní letecké obry - Airbusy A380, nastupují cestující přímo do patra odpovídajícího jejich palubní vstupence. Nástupní mosty jsou tedy stavěny ve dvou výškových rovinách.

Cestující budou moci z nového terminálu pohodlně nastupovat přesně do toho patra Airbusu, do něhož si koupili letenku.

Cestující budou moci z nového terminálu pohodlně nastupovat přesně do toho patra Airbusu, do něhož si koupili letenku.

FOTO: Profimedia.cz

Pro Spojené arabské emiráty je otevření tohoto letištního terminálu krokem k tomu stát se významnou leteckou spojkou mezi Evropou, Asií a Tichomořím.

Paluba Airbusu A380 pojme až 517 pasažérů. Vytvoření speciálního zázemí pro největší dopravní letadla světa bude mít tedy na chod letiště výrazný vliv.

Plány na šest let dopředu

Aerolinky Emirates, které jsou jednou ze světově nejrychleji se rozvíjejících leteckých společností, aktuálně provozují nejvíce Airbusů A380. Jejich početná rodina dosahuje 31 členů.

Mezinárodní letiště Dubaj má rozvojové plány až do roku 2018. Nově otevřený terminál pro obří letouny tedy rozhodně není poslední změnou, která tu na cestující čeká.