České důchodkyni se podařilo díky vysokému věku a pláči odletět letadlem bez správné palubní letenky. „Skupina tuzemských seniorů letěla do Portugalska na sportovní hry. Letěli ve dvou skupinách dva dny po sobě. U jedné seniorky aerolinka zrušila zpáteční let z důvodu „no show“.

K mému překvapení se po návratu skupiny u mě paní objevila se sepsanou stížností, že přišla na letiště, ale nebyla na seznamu cestujících. A to samé i na cestě zpátky. A že se tedy do letu dostala jenom díky svému nářku, stáří, přímluvě zbytku skupiny a ochotě mladé dívčiny na odbavení,“ popsal své zkušenosti Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz.

Po několikaměsíčním pátrání se celý případ podařilo rozplést. „Paní se dostavila v Praze k odletu o den dříve, než měla. Jenomže paní se pustila do breku, ostatní ze skupiny dosvědčili, že k nim patří a dívčina na odbavení si nevšimla, že na letence je datum odletu o den později - babičky jí bylo líto, a tak ji do letu nacpala. Jelikož však ve správný den paní oficiálně nenastoupila, zcela logicky jí společnost z důvodu ‚no show‘ zrušila i zpáteční let. A situace se pak proto opakovala v Portugalsku,“ uzavřel kuriózní případ Trejbal.

V letadle si zapomněli umělou nohu i zubní protézu

S další neobvyklou stížností přišel klient, který při zakoupení letenky uvedl, že odmítá platit taxy, protože pojede z letiště autobusem. Cestující si zaměnil pojmy "taxi služba" a poplatek za využívání prostoru a služeb aerolinkám na letišti. Češi se ani nebojí zeptat, jestli je možné letět na stojáka, pokud je letadlo již plně obsazené.

„U British Airways máme zajímavé a kuriózní historky spojené především s nejroztodivnějšími věcmi, se kterými lidé cestují nebo s tím, co si zapomínají na palubě letadel. V tomto ohledu vedou knihy a části oděvů, nicméně, už jsme také našli zapomenutou zubní protézu nebo umělou nohu, bez které cestující odešel, aniž by si toho všiml,“ říká Petr Duchek ze společnosti British Airways.

„Pokud jde o přepravovaná zavazadla, uskutečnili jsme v nedávné době vlastní průzkum také mezi českými zákazníky na Letišti Václava Havla v Praze. V odpovědích se lidé přiznávali, že cestovali například s pianem a houslemi, s kameny, motorovou pilou nebo bumerangem. Naši kolegové v Londýně v kufrech cestujících našli například 90 cm vysoká andělská křídla nebo kostým jeptišky. U Britů mezi věcmi zabalenými v kufru naprosto jasně převládal pro ně tak typický pytlíkový čaj,“ doplňuje Petr Duchek.

Vtipné historky z pojišťovny

Mezi nejzajímavější příběhy klientů pojišťovny patří zlomená ruka motorkáře, který narazil do slona. Husarský kousek se povedl praseti bradavičnatému, které proběhlo stanem se všemi věcmi na safari v Africe. Bohužel při úprku prase odtáhlo celý stan, ten se nepodařilo nikdy najít. Zákeřné může být i vlnobití, český turista takto nahlásil, že mu velká vlna vyšplouchla zubní protézu.

O tom, že také zvířata mohou turisty pěkně potrápit, se přesvědčil muž v Thajsku, který se snažil vyfotit opičky, ale vůdce smečky mu vytrhl fotoaparát a zmizel.

"Klientovi byly odcizeny věci z hotelového pokoje, paradoxně v době, kdy byl na semináři o prevenci kriminality. Žena zdokumentovala silnou sluneční alergii po celém těle velmi naturalistickými fotografiemi lehce erotické povahy," uvedl další úsměvné případy Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV pojišťovny.

Turista si vezl z dovolené čerstvé langusty, ale zavazadlo se po cestě ztratilo a dorazilo až po měsíci. "Robustnější klientka na dovolené rozšafně plácla po zadnici člena animačního týmu. Ten ztratil rovnováhu, spadl do bazénu a utopil drahý mobil, který měl v kapse," dodal Divoký.

Na co cestovní pojištění nestačí

Občas se snaží klienti hlásit situace, na které cestovní pojištění nestačí. Letos například klienti hlásili poranění krčních obratlů vinou malého množství vody v bazénu, pojišťovna později zjistila, že skákali z balkónu ve 3. patře. Podobně klient požadoval pojistné plnění za léčebné výlohy během času, který strávil v zahraničí ve vazbě.