Hlavní obsah

Tuzemské hory potřebují českou klientelu jako sůl

Právo, Vladislav Prouza

České hory včetně těch nejvyšších se nyní více než kdy jindy neobejdou bez české klientely. Cizinci domácí stříbro nespasí, mohou ho pouze vycídit. Zima letos zřejmě v lyžařském byznysu pořádně zamíchá kartami a některé níže položené skiareály patrně skončí. Nadobro nebo načas.

Foto: Vladislav Prouza, Právo

Čechy vrátí ve větším počtu do českých hor pouze kvalitní služby.

Článek

Problémy, pokud tuzemská klientela česká lyžařská střediska nepodrží, čekají i renomované skiareály v Krkonoších. „Řekl bych, že rezervy už žádné nejsou. Nastal doslova boj o přežití a záleží, jakou kdo zvolí strategii. Letošní zima, pokud navíc nebude taková, jaká by měla z pohledu provozovatelů lyžařských areálů být, se stane zlomovou,“ míní ředitel Sportovního areálu v krkonošském Harrachově Jiří Krejčí.

Čechy vrátí ve větším počtu do českých hor pouze kvalitní služby a jim odpovídající ceny. Vyšší DPH a každoročně rostoucí ceny vstupů činí z jednoduché rovnice pro řadu horských podnikatelů nerozlousknutelný oříšek.

Našinci protažení Alpami dávno velmi dobře odliší podnikatele prodávajícího poskytované služby za odpovídající cenu od zlatokopa snažícího si pouze bezuzdně pakovat kapsy.

Jedno se však naštěstí nemění. Pivo lze v českých horách koupit stále laciněji nežli u rakouských, německých, italských nebo francouzských konkurentů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám