Článek
"Česká legislativa na nic takového nepamatuje. Nikdo neví, jak ji povolit," uvedl Pažourek s tím, že před začátkem jednání doufal v to, že bude do měsíce hotovo. Přesná trasa, stejně jako rozpočet, zatím podle něj nejsou stanovené. První návrh horolezců podle radního zamítla správa CHKO Labské pískovce, do dalšího mluví České dráhy, protože trasa by mohla vést nad železniční tratí. "V současné době děláme třetí obhlídku," dodal Pažourek.
Náklady na vybudování trasy se řetězy na Pastýřské stěně se budou pohybovat kolem 50 000 Kč. Město ji vymýšlí ve spolupráci s Jindřichem Hudečkem, který v roce 1990 založil jednu z prvních českých outdoorových firem a prodává a půjčuje i vybavení na via ferraty.
Trasa by měla být jednodušší, zvládnou ji i děti
Tyto zajištěné cesty mají přibližně stopadesátiletou tradici, v Evropě především v Dolomitech a Alpách. První byla upravena v roce 1843 na vrcholu Hoher Dachstein v Rakousku. Pro jejich použití potřebují turisté horolezecký úvazek a další pomůcky. Trasy mají různé obtížnosti, děčínská by měla patřit spíš k jednodušším, vhodným i pro rodiče s dětmi.
Nejbližší ferratová trasa leží jen necelých 60 kilometrů od Děčína na německé straně Lužických hor nedaleko Hrádku nad Nisou. Skalní pilíř, po kterém cesta vede, se jmenuje Alpiner Grat (Alpský hřbet).