Někdy nabírají letadla několika hodinové zpoždění. Navíc řada leteckých společností šetří a tak přibývá počet přestupů a s nimi i dlouhé čekání, napsal server Cnngo.com. Když k době letu přičteme sezení v letištním terminálu, nevěstí to nic dobrého. Nemusíte hledat drahé posilovny, stačí sedm jednoduchých triků.

1. Běh, chůze, jogging

Základním cvičením je chůze nebo jogging, což lze snadno provozovat i na letišti. Nikdo po vás nemůže chtít, abyste odváděli výkony jako v posilovně. Ale doporučený minimální čas pro posílení krevního oběhu je 20 minut. Příjemnou motivací mohou být různě daleko rozmístěné obchody.

2. Užitečné schodiště

Na letišti najdete řadu schodišť. Ty jsou ideální cvičební pomůckou. Můžete si zvolit tempo a několikrát si je sejít a vyjít. Hraví jedinci mohou vystoupat schody pravou nohou, poté si protáhnout druhou nohu. Jezdící eskalátory v našem případě nejsou vhodné, protože jsou cílem turistů s velkými zavazadly a línějších osob.

3. Meditace

Pro lepší pohodu přispívá také krátké meditační cvičení založené na hlubokém dýchání. Zavřete oči, dlouze se nadechněte. Soustřeďte se přitom na energii, kterou přijímáte prostřednictvím vzduchu, jak vám energie proudí tělem až ke konečkům prstů. Přitom pomalu vydechujte. Pokud se mezi ostatními cestujícími nemůžete soustředit, najděte si na letišti relaxační místnost. Bývá jich málo, ale i v Praze na letišti jsou.

Meditace s hlubokými nádechy a výdechy

FOTO: fotobanka Profimedia

4. Strečink

Dalším důležitým prvkem je strečink. Nenápadně můžete protahovat nohy, když stoupáte na špičky a střídavě přešlapujete na paty. Dále můžete jednoduše stát na jedné noze a otáčet nohu v kotníku a v koleni. Stejně tak i druhou nohu.

5. Zábava na hřišti

Kdo si hraje, nezlobí. Na terminálech se čím dál častěji objevují dětská hřiště. Dokonce jsou některá použitelná i pro dospělé. Jen prosím nechoďte na klouzačku a do bazénku s míčky. Spíše se poohlédněte po žebřinách a podobných hračkách, na kterých se můžete protáhnout.

6. Běžecký pás

Terminály a gaty často spojují jezdící chodníky, na kterých často lidé nejezdí. Ty jsou ideálním nástrojem. I když si tu nemůžete nastavit vlastní tempo, bývají většinou pomalejší. Raději jděte proti proudu na konci pásu, pokud se nahrne dav cestujících, můžete z něj rychle vyskočit.

Jezdící chodník může posloužit i jako běžecký pás.

FOTO: fotobanka Profimedia

7. Pro nadšené sportovce

Pokud vám nevadí zvídavé zraky ostatních, můžete si z příručního zavazadla vyndat švihadlo, nebo si udělat sestavu z prvků jógy na přenosné podložce. Nezáleží přece na tom, co si o vás myslí cizí lidé. Důležité je, že se cítíte dobře.