Zatím tuto možnost hotel Aloft Sukhumvit 11 nabízí hostům ubytovaným v padesáti pokojích, jejichž vybavení umí ovládat aplikace v chytrém telefonu nazvaná Fingi. Ta je dílem stejnojmenné newyorské firmy, jejíž název vznikl hříčkou s anglickým slovem "finger" - prst. Více než prst na dotykové obrazovce chytrého telefonu totiž hotelový host nepotřebuje, aby si užil pobyt v maximálním pohodlí.

"Technologie v hotelových pokojích se mění," řekl šéf firmy Fingi Eran Sherin, který ji založil v loňském roce. "Dřív bývala jejich centrem televize. Dneska má každý vlastní mobilní telefon."

Připravíte si hotelový pokoj ještě před odletem

Krom ovládání zařízení v pokoji samozřejmě telefon poskytne uživateli místní telefonní číslo i možnost levného volání do zahraničí - zhruba šest korun za minutu do USA nebo Evropy, které se přičítají rovnou k hotelovému účtu. Plus přístup k mapám na Googlu nebo odletovým řádům letadel či čtyřiadvacetihodinové spojení s recepcí hotelu, která může poskytnout pomoc v ošemetných situacích.

Příplatek za tuto technologickou novinku je 15 dolarů (asi 280 korun) za noc. A Fingi plánuje přizpůsobit svou aplikaci tak, aby si ji mohl uživatel nahrát do vlastního telefonu. Pak by si mohl připravit hotelový pokoj podle svého přání třeba ještě před odletem z domova. Zatím společnost navázala spolupráci jen s hotelem Aloft v thajském Bangkoku, ale doufá, že tím to neskončí, dodal Sherin.