Všechna tři staveniště byla v listopadu předána dodavatelům. Přístaviště by měla být hotova do letní sezóny. Státní fond dopravní infrastruktury na ně poskytne 22,5 miliónů korun. Informovala o tom mluvčí společnosti Povodí Moravy Veronika Slámová. Připomněla, že kanál patří k nejvýznamnějším turistickým cílům Moravy. Loni se po něm projelo kolem 65 tisíc turistů.

Současné přístaviště ve Strážnici vzniklo v roce 2004. Je zastaralé a kapacitně nevyhovující. Nové přístavní molo bude dlouhé 117 metrů a bude k němu vybudováno pět schodišť.

V Sudoměřicích na Výklopníku má na pravém břehu Baťova kanálu, vedeném po vodním toku Radějovky, vzniknout trvalé přístaviště s bezbariérovými parametry. Třístupňové přístavní molo s úvaznými prvky pro lodě bude 45 metrů dlouhé a tři metry široké.

Baťův kanál

Baťův kanál

FOTO: fotobanka Profimedia

Ke krátkodobému kotvení plavidel pak poslouží přístaviště Spytihněv. Vznikne na místě současného dřevěného mola a bude dlouhé 45 metrů. Molo poslouží i pro jednu velkou výletní loď.

Baťův kanál se stále upravuje, aby nabídl větší komfort pro turisty. Loni na něm mohli návštěvníci nově využívat opravený areál Pahrbek s přístavištěm. Zrekonstruována je i technická památka Výklopník, v níž se kdysi uhlí překládalo z železničních vagonů na lodě.

Kanál vznikl za první republiky jako zavlažovací systém pro zemědělce a dále jako 50 kilometrů dlouhá trasa pro převoz uhlí. Je pojmenován po známém zlínském podnikateli Janu Antonínovi Baťovi, který byl jedním z autorů celého projektu. Nyní slouží kanál turistice. K největším plavidlům patří lodě Danaj a Morava.