Řekl to v úterý na akci iniciativy Auto*mat mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. I ministerští úředníci se prý protáhnou, Bártův úřad v závodu postaví svůj tým. „Nic nebrání tomu, abychom se do soutěže zapojili, když už nad ní máme záštitu,“ uvedl Ptačinský.

Šéf finančního výboru magistrátu Petr Hulinský (ČSSD) si myslí, že by kola mohli osedlat i magistrátní úředníci. „Sám jsem do práce několikrát na kole jel. Pokud by na magistrátu existovaly sprchy, abych se mohl před jednáním osprchovat, jezdil bych do práce na kole denně,“ sdělil Právu Hulinský.

Body za sprchy

Právě za sprchy a stojany na kola mohou zaměstnavatelé získávat body. Iniciativa Auto*mat natočila i propagační klipy, vystupují v nich ekonomové Tomáš Sedláček a Jan Bureš na bicyklech. Nejlepšího mezi zaměstnanci pošle s partnerem dánské velvyslanectví na víkend do čtyřhvězdičkového hotelu v Kodani. Odměněny budou tři týmy, dostanou třeba cyklistické vybavení. A k novému titulu Cyklozaměstnavatel roku dostanou firmy i kolo Citybikes za desítky tisíc korun.

Dánský velvyslanec Ole Moesby přislíbil účast své ambasády. I její zaměstnanci by rádi jezdili do práce na kole. Nemají ho ale kam dát. „V Praze 1 je velký problém vydobýt si na úřednících stojan na kola,“ řekla Iva Nevečeřalová z Auto*matu.

FOTO: fotobanka Profimedia

Své zkušenosti především ze světa má s jízdou na kole šéftrenér hokejového svazu Slavomír Lener. V Kanadě jezdil 15kilometrovou trasu prý i ve 20stupňových mrazech a ve Švédsku se tak na stadión dopravovali i hokejisté. V Praze to má za problematičtější. „Nedokážu si představit, že by sparťani nebo slávisti přijeli na zápas na kole. Lidé by se jim smáli,“ řekl Lener.

Soutěž, do níž může své lidi přihlásit kterýkoli zaměstnavatel, je součástí kampaně s názvem Do práce na kole. Jednotlivým týmům se bude počítat, kolik jejich členové ujedou. Své týmy do soutěže, na niž příspěvky poskytly ministerstvo životního prostředí a státní fond, už postavilo dvacet firem.