Hlavní obsah

Češi v letošním roce cestovali víc než loni

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Cestovní kanceláře prodaly letos 2,25 miliónu zájezdů, což je o sedm procent více než vloni. Vyplývá to ze zveřejněného odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Růst se však týká pouze zájezdů do blízkých turistických destinací, jež lze absolvovat autobusem nebo vlastní dopravou, tedy hlavně Chorvatska, Slovinska a Itálie.

Foto: Jakub Svoboda, Právo

Stoupá i množství zájezdů, které Češi nakupují na internetu, jenž umožňuje zákazníkům snadnou orientaci v nabídkách a dokáže filtrovat zájezdy podle požadovaných kategorií, například podle ceny.

Článek

Naopak počet prodaných leteckých zájezdů se meziročně opět propadl, a to o 15 procent. Kromě vyšší ceny prodej leteckých zájezdů negativně ovlivnily potíže v letecké dopravě způsobené popílkem po výbuchu islandské sopky a také nepokoje, které v době letní sezóny postihly Řecko.

Podle viceprezidenta asociace Tomia Okamury Češi na dovolených i v letošním roce šetřili, a proto je možné sledovat nárůst množství prodeje lacinějších dovolených. Při započítání poklesu tržeb za letecké zájezdy a nižší ceny zájezdů prostřednictvím pozemní dopravy neměl nárůst počtu prodaných zájezdů výrazný vliv na růst tržeb cestovních kanceláří. Ty zůstaly přibližně stejné jako loňský rok.

Polovinu dovolených zajišťují cestovní kanceláře

Zhruba polovina všech dovolených, které čeští turisté podniknou, je nakupována podle statistik AČCKA prostřednictvím cestovních kanceláří.

Stoupá i množství zájezdů, které Češi nakupují na internetu, jenž umožňuje zákazníkům snadnou orientaci v nabídkách a dokáže filtrovat zájezdy podle požadovaných kategorií, například podle ceny. Zhruba třicet procent zájezdů v letošním roce se tak prodalo přes internet, což je meziročně čtyřprocentní nárůst.

Další zvýšení množství prodeje zájezdů přes internet je možné očekávat i v příštích letech, neboť v USA a západní Evropě se prodej prostřednictvím internetových portálů pohybuje okolo 40 procent z celkového množství prodaných zájezdů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám