Hlavní obsah

V Česku vychází nový cestovní katalog pro homosexuály, třetí v Evropě

Novinky, Lucie Poštolková

V České republice vychází první cestovní katalog Pink Go zaměřený na gay a lesbickou komunitu. Jedná se o třetí katalog svého druhu v Evropě a první ve střední a východní Evropě. Cestovní kancelář ESO travel připravila širokou nabídku poznávacích i pobytových pobytů, eurovíkendů a mnoho dalších produktů s označením gay friendly.

Foto: Profimedia.cz

Homosexuální páry utratí na dovolené více než heterosexuální páry s dětmi.

Článek

Cestovní kancelář ESO travel přichází na trh s katalogem Pink Go, který kromě pobytových zájezdů nabízí také plavby po Středomoří, ale i například plavbu z Los Angeles do Mexika nebo z Kodaně do Amsterdamu. Poznávací zájezdy se zaměřují na Čínu, Jižní Afriku a na západ Spojených států.

Tváří katalogu se stal Janis Sidovský, předseda Občanského sdružení Colour Planet. "Existují dva typy homosexuálů. První typ cestuje raději individuálně a ten druhý se rád druží. A právě nový katalog obsahuje nabídku pro všechny," řekl Sidovský.

Homosexuálové utratí víc než heterosexuálové

Další cestovní katalogy pro gaye a lesbičky vycházejí jen ve Velké Británii a německy mluvících zemích. Klientela se dále dělí na "soft" a hard". "Soft" homosexuálové vyhledávají hotely gay friendly, kde se může ubytovat každý, třeba i rodiny s dětmi.

"Hard" homosexuálové se orientují na hotely only gay, only man, kde se mohou ubytovat pouze gayové a lesbičky.

"Jedná se o dobrý marketingový tah. Homosexuální páry utratí více než heterosexuální páry s dětmi. Navíc se jedná o daleko početnější skupinu než například golfisté nebo potápěči," vysvětloval Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Gay friendly

Mezinárodní označení míst, politických aktivit, lidí nebo institucí gay friendly ukazuje na přátelské prostředí vůči gayům, lesbičkám a jinak nestandardně orientovaným osobám (LGBT).

Foto: Profimedia.cz

Duhová vlajka je symbolem hnutí LGBT (lesbiček, gayů, bisexuálů a transvestitů).

Restaurační zařízení, hotely a další organizace profilující se jako gay-friendly (tedy přátelské vůči LGBT menšině, ale ne výlučně na ni zaměřené) jsou v Evropě tradičně označeny tímto nápisem a drobnou duhovou vlajkou například na vchodových dveřích.

Zdroj: Wikipedie

Existují také náznaky, že členové LGBT komunity aktivně zvyšují životní úroveň ve svém okolí.

Reklama

Výběr článků

Načítám