Cestovní kancelář ESO travel přichází na trh s katalogem Pink Go, který kromě pobytových zájezdů nabízí také plavby po Středomoří, ale i například plavbu z Los Angeles do Mexika nebo z Kodaně do Amsterdamu. Poznávací zájezdy se zaměřují na Čínu, Jižní Afriku a na západ Spojených států.

Tváří katalogu se stal Janis Sidovský, předseda Občanského sdružení Colour Planet. "Existují dva typy homosexuálů. První typ cestuje raději individuálně a ten druhý se rád druží. A právě nový katalog obsahuje nabídku pro všechny," řekl Sidovský.

Homosexuálové utratí víc než heterosexuálové

Další cestovní katalogy pro gaye a lesbičky vycházejí jen ve Velké Británii a německy mluvících zemích. Klientela se dále dělí na "soft" a hard". "Soft" homosexuálové vyhledávají hotely gay friendly, kde se může ubytovat každý, třeba i rodiny s dětmi.

"Hard" homosexuálové se orientují na hotely only gay, only man, kde se mohou ubytovat pouze gayové a lesbičky.

"Jedná se o dobrý marketingový tah. Homosexuální páry utratí více než heterosexuální páry s dětmi. Navíc se jedná o daleko početnější skupinu než například golfisté nebo potápěči," vysvětloval Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Existují také náznaky, že členové LGBT komunity aktivně zvyšují životní úroveň ve svém okolí.