Plavidlo o délce 360 metrů a vážící přes 225 tisíc tun pojme bezmála 6300 pasažérů a zhruba 2100 členů posádky. Cestující mají k dispozici 16 palub s 2700 kajutami. Mezi největší zajímavosti na palubě patří umělé kluziště a divadlo o 750 místech, postavené po vzoru antických amfiteátrů, které přes den slouží jako bazén.

Loď se dělí na sedm tematických částí. Milovníci sportů a péče o tělo si přijdou na své díky horolezeckým stěnám, basketbalovým a volejbalovým hřištím, několika bazénům a vířivkám vysunutým přímo nad mořem.

Vodní svět s umělými vlnami na surfování

Vodní svět s umělými vlnami na surfování

FOTO: Hans Deryk, ČTK/AP

V dětské části nechybí kolotoč s ručně vyřezávanými dřevěnými zvířaty, dospělí se zase budou moci procházet po nákupní promenádě plné obchodů, kaváren a barů (jeden z nich jezdí nepřetržitě jako výtah mezi třemi patry) nebo v parku s 12 tisíci živými stromy a rostlinami.

Loď chce vyvrátit představu, že výletní plavby jsou pro lidi preferující usedlý životní styl, řekl Richard Fain, předseda společnosti Royal Caribbean, která si ji nechala ve Finsku postavit. „Nikdy jsem nebyl pro výstavbu co největšího plavidla jen kvůli velikosti. Je velké, protože jsme měli tolik nápadů, že se jednoduše do menšího prostoru nevešly,“ dodal.

Dobrodružnější povahy mohou surfovat, jiní využijí divadlo pro 750 lidí.

Dobrodružnější povahy mohou surfovat, jiní využijí divadlo pro 750 lidí.

FOTO: Reuters

Podle agentury Reuters vstoupila loď do služby v roce, který je pro plavební společnosti ekonomicky nejhorším za desetiletí. Plavidlo je ale postaveno tak „neuvěřitelně přehnaně“, že podle Faina bude výdělečné od prvního dne. To dokazuje velký zájem o rezervace míst. „Lidé jsou ochotní za tak unikátní zážitek zaplatit,“ pochvaluje si.

Velikost není výhoda

Cena za osmidenní plavbu se pohybuje v přepočtu od více než 18 tisíc až po bezmála 290 tisíc Kč za osobu. V posledním případě má cestující k dispozici dvoupodlažní královský apartmán s klavírem a soukromým balkónem o rozloze bezmála 80 metrů čtverečních.

Velké rozměry ale nejsou vždy výhodou. Oasis vyplula v prosinci na svou první plavbu do Karibiku a tamní přístavy musely kvůli ní prohloubit své vody a postavit nové doky.

Ubytováni můžete být ve dvoupodlažním apartmánu s klavírem a balkónem.

Ubytováni můžete být ve dvoupodlažním apartmánu s klavírem a balkónem.

FOTO: Hans Deryk, ČTK/AP

Ne všechny megaloď nadchla „Oasis byla postavena pro lidi, kteří nejsou schopni sami se zabavit, nevyspělé osobnosti, které se spoléhají na nepřetržitá, masivní a vnější rozptýlení, aby oddálily depresi,“ napsal například spisovatel a cestovatel Arthur Frommer.

„Mají nejvíce místa, ale naskládají tam co nejvíce lidí,“ tvrdí zase Steve Tucker firmy, která má na starosti prodej jízdenek pro soukromou společnost Silversea. Její loď Silver Spirit je asi desetkrát menší než Oasis, nabízí ale svým 540 pasažérům proti její „masovější“ sestřičce výjimečný komfort například v podobě soukromého komorníka v každé kajutě.

Oasis byla postavena pro lidi, kteří nejsou schopni se zabavit; Arthur Frommer, spisovatel.

Oasis byla postavena pro lidi, kteří nejsou schopni se zabavit; Arthur Frommer, spisovatel.

FOTO: Joe Skipper, Reuters