Hlavní obsah

Na festivalu v Paříži vládne čokoládové pokušení, od pralinek až po šaty

Novinky, Lucie Poštolková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Paříž

V Paříži tento týden probíhá festival čokolády. Jde už o patnáctý ročník, tentokrát je hlavním tématem opera. Více než 400 vystavovatelů předvádí největší a nejlahodnější produkty z čokolády na festivalu, který probíhá od 14. do 18. října.

Článek

Salón du Chocholat zve na festival cukrovinek světově nejlepších čokoládoven za účelem představit současné trendy na trhu. Posledních jedenáct let je součástí také módní přehlídka, jejíž výtěžek putuje na pomoc dětem několika charitativních organizací.

Modely čokoládového "krejčovského umění" často předvádí francouzské a komediální herečky. Všechny vystavované outfity se váží k tématu opery.

Ušité z čokolády či namočené v čokoládě

Některé oblečení bylo přímo ušito z čokolády, zatímco některé byly do ní jen ponořeny. Týmy návrhářů se skládají z dobře známých značek čokolád, například Magnum a Nestle, spojených se slavným návrhářem jako je Herve Leger a další.

Navzdory finanční krizi, prodejci čokolády zůstávají v rámci obchodu optimističtí. "Čokoláda se prodávala vždy dobře, dokonce i během krize roku 1929. Obchodníci přichází s dalšími slevami. Vskutku slevy jsou nepřímo úměrné k ekonomickým krizím," řekl Sylvie Douce, zakladatel Salónu Du Chocholat.

"Lidé jsou stresovanější a depresivnější, proto více kupují čokoládu. Je to dobré pro tělo a dává nám energii, navíc je to bezpečné," dodal Sylvie Douce.

Přečtěte si také: Peking se mění, ale Zakázané město zůstává tajemné jako Čína sama
Vcházíme jižní (Císařskou) branou do Zakázaného města v Pekingu, někdejšího sídla čínských císařů. Ocitáme se v prostorách, které jsou pro našince stejně obtížně pochopitelné jako Čína sama.Více se dočtete ve Víkendu, páteční příloze deníku Právo.

Reklama

Výběr článků

Načítám