Salón du Chocholat zve na festival cukrovinek světově nejlepších čokoládoven za účelem představit současné trendy na trhu. Posledních jedenáct let je součástí také módní přehlídka, jejíž výtěžek putuje na pomoc dětem několika charitativních organizací.

Modely čokoládového "krejčovského umění" často předvádí francouzské a komediální herečky. Všechny vystavované outfity se váží k tématu opery.

Ušité z čokolády či namočené v čokoládě

Některé oblečení bylo přímo ušito z čokolády, zatímco některé byly do ní jen ponořeny. Týmy návrhářů se skládají z dobře známých značek čokolád, například Magnum a Nestle, spojených se slavným návrhářem jako je Herve Leger a další.

Navzdory finanční krizi, prodejci čokolády zůstávají v rámci obchodu optimističtí. "Čokoláda se prodávala vždy dobře, dokonce i během krize roku 1929. Obchodníci přichází s dalšími slevami. Vskutku slevy jsou nepřímo úměrné k ekonomickým krizím," řekl Sylvie Douce, zakladatel Salónu Du Chocholat.

"Lidé jsou stresovanější a depresivnější, proto více kupují čokoládu. Je to dobré pro tělo a dává nám energii, navíc je to bezpečné," dodal Sylvie Douce.

Přečtěte si také: Peking se mění, ale Zakázané město zůstává tajemné jako Čína sama

Vcházíme jižní (Císařskou) branou do Zakázaného města v Pekingu, někdejšího sídla čínských císařů. Ocitáme se v prostorách, které jsou pro našince stejně obtížně pochopitelné jako Čína sama.

Více se dočtete ve Víkendu, páteční příloze deníku Právo.